۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

نمایشگاه یارمهربان عامل افزایش سرانه مطالعه در اصفهان است

نمایشگاه یارمهربان عامل افزایش سرانه مطالعه در اصفهان است

اصفهان-رئیس شورای شهر اصفهان گفت: توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش سرانه مطالعه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگی است و برگزاری نمایشگاه‌های یارمهربان برای تقویت سرانه مطالعه نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی بعد از ظهر شنبه در حاشیه آئین افتتاحیه نمایشگاه یار مهربان با اشاره به اینکه شهر موجود زنده است و نیازمند توسعه و پیشرفت منطقی است، اظهار داشت: از این رو توجه به مقوله فرهنگ برای سالم ماندن شهر ضروری است و مدیریت شهری به این مهم باید توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: موضوع كتاب‌خوانی و اهمیت كتاب یكی از بخش‌های فعالیت‌های فرهنگی است و ورود آن به عنوان یكی از شاخص‌های اصلی پیشرفت برای خانواده‌‌‌ها به ویژه در فرهنگ و آموزه‌های دینی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینكه برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در راستای تقویت سرانه مطالعه نقش موثری دارد، ابراز داشت: قطعا ارتباط بین مدیریت شهری و دانش‌آموزان در اداره خدوم و بزرگ آموزش و پرورش می‌تواند آینده روشن و خوبی را نوید دهد كه مسئولان در مدیریت شهر به این باور رسیده‌اند كه هر نوع نهادینگی در فرهنگ و باور‌های اعضای آینده اجتماع باید در سنین پایین و رده‌های سنی ابتدایی تحصیلی باشد.

وی با تاكید بر اینكه با توجه به این موضوع این نمایشگاه با توزیع كتابی كه بین مدارس انجام می‌دهد و وسایل ورزشی كه می‌تواند شرایط را برای دانش‌آموزان فراهم كند، فرصت بسیار خوبی است كه آنها به افزایش سرانه مطالعه عادت كنند، ادامه داد: طبیعتا این موضوع می‌تواند روی افزایش سرانه مطالعه خانواده‌‌ها اثر‌گذار باشد و دانش‌آموزان می‌توانند به منابع فناوری و خلاقیت دسترسی پیدا كنند و این موضوع رشد فكری آنها را به دنبال دارد.

امینی ادامه داد: دسترسی دانش‌آموزان به اطلاعات سبب رونق موضوع كتاب در سطح جامعه و سایر اقشار جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینكه متاسفانه سرانه مطالعه در كشور ایران در حد و شأن مردم نیست و این مهم هنوز به فرهنگ نهادینه تبدیل نشده است، افزود: همه باید دست به دست یكدیگر بدهیم كه مقوله مطالعه جزو برنامه‌های روزانه تمام اعضای خانواده به ویژه فرزندان در سنین پایین باشد تا متناسب با ذائقه و سلایق آنها منابع ارزشمندی در دسترس قرار بگیرد تا در سنین بالا نیز علاقه‌مند به كتاب و كتاب‌خوانی باشند.

کد خبر 3051300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha