۲۸ فروردین ۱۳۸۵، ۲۰:۳۸

علامه محمد باقر محمودي درگذشت

علامه محمد باقر محمودي از عالمان محققي كه آثار فراواني در ابواب مختلف علوم اسلامي از خود به جاي گذاشت پس از سالها تلاش بي وقفه در سنگر علم و اجتهاد به ديار باقي شتافت.

به گزارش خبرگزاري مهر، وي با الهام از مكتب اساتيد بزرگي چون علامه اميني و شيخ آقا بزرگ تهراني به جمع آوري كلمات حضرت امير المومنين (ع) كوشيد و اثر ارزشمند نهج السعاده در 14 جلد را به وجود آورد كه به عنوان كتاب برگزيده سال 77 شناخته شد.

مرحوم آيت الله محمودي، بيش از 50 سال از عمر شريف خود را در راه تحقق آثار علوي و فضائل آن بزرگوار صرف كرد و هنگامي كه متعصبان عصر ما مجلدات مربوط به شرح حال امير المومنين و امام حسن و امام حسين (عليهما السلام) را از كتاب معروف انساب الاشرف عمدا چاپ نكرده بودند ، نسخه خطي آنها را از كتابخانه هاي معروف آنان گرفت و همراه با تحقيقات جامع آن را به زيور طبع آراست.

بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، اين دانشمند عاليقدر ، پس از سالها تلاش مستمر علمي، سرانجام در 27 فروردين ماه 85 به رحمت ايزدي شتافت و پيكر پاكش فردا 29 فروردين در ميان حزن و اندوه علماء،  فضلاء و اقشار مختلف مردم در قم تشييع و به خاك سپرده خواهد شد.

کد خبر 313198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha