۱۵ خرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۴۳

/ خبر اختصاصي مهر /

شوراي اقتصاد ميزان افزايش قيمت آرد و نان را تا 15 روز ديگر تعيين مي‌كند

شوراي اقتصاد ميزان افزايش قيمت آرد و نان را تا 15 روز ديگر تعيين مي‌كند

شوراي اقتصاد ميزان افزايش قيمت آرد و نان براي امسال را تا پايان ماه‌جاري تعيين و ابلاغ مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي "مهر"، در حال حاضرمحاسبات قيمت نان در سال‌جاري به پايان رسيده است كه طي جلسه اي در وزارت بازرگاني نهايي و براي تصويب به شوراي اقتصاد تقديم شده است.

هم اكنون كميسيون اقتصادي دولت نيز در حال بررسي موضوع افزايش قيمت آرد و نان براي سال‌جاري است و كارهاي كارشناسي در اين زمينه نيز مراحل پاياني خود را طي مي كند.

در عين حال، تصميم گيري در خصوص افزايش قيمت آرد و نان براي سال‌جاري در دستور كار فوري شوراي اقتصاد قرار گرفته است.

مقامات وزارت بازرگاني معتقدند : با توجه به افزايش هزينه هاي سربار از جمله دستمزد، اجاره مغازه و برخي مواد مصرفي غير از آرد ، قيمت تمام شده نان بيشتر مي‌شود. لذا افزايش قيمت آن درحدود 4 تا 5 درصد خواهد بود.

اين گزارش حاكيست، آزادسازي قيمت آرد در ايران نيز در وزارت بازرگاني مطرح و بررسي شده است.

شوراي اقتصاد قرار است در تصميم گيري خود در خصوص قيمت آرد براي سال‌جاري، نرخ آرد مصارف خبازي شهري، روستايي ، كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي كشور به صورت تحويل درب كارخانه هاي آردسازي با احتساب بارگيري روي وسيله نقليه، نرخ آرد خام مصارف روستايي و عشايري به صورت تحويل در مناطق مزبور و نرخ آرد مصارف واحدهاي توليد كننده نان هاي حجيم ( باگت و ساندويچي ) ، خبازي هاي آزادپز ، زندان ها، نيروهاي نظامي و انتظامي ، ارگان ها و كارخانجات نان هاي سنتي و ماشيني انبوه پز به صورت تحويل درب كارخانه هاي آردسازي با بارگيري روي وسيله نقليه براي سال 85 تعيين كند.

تعيين نرخ آرد نول براي مصارف صنفي و صنعتي و ساير نان هاي حجيم ( غير ساندويچي و باگت ) درب كارخانه هاي آردسازي با بارگيري روي كاميون ، نرخ آرد ستاره و سبوس گرفته براي مصارف صنفي و صنعتي و ساير نان هاي حجيم (غير ساندويچي و باگت) درب كارخانه هاي آردسازي با بارگيري روي كاميون در دستور كار شوراي اقتصاد است.

گزارش مهر حاكي از آن است كه قيمت انواع آرد تحويلي به نانوايي هاي شهري در سراسر كشور و همچنين جابجايي تدريجي مقادير توزيع آرد با نرخ هاي مختلف توسط سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان با هماهنگي وزارتخانه بازرگاني تعيين و اعلام مي شود.

 

کد خبر 335573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha