۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰

مهر گزارش می‌دهد؛

رضایت مهمانان نوروزی ازمیزبانی هرمزگان/اینجاجای سوزن انداختن نیست

رضایت مهمانان نوروزی ازمیزبانی هرمزگان/اینجاجای سوزن انداختن نیست

بندرعباس - نوروز امسال هرمزگان زیباتر از سالهای قبل شاهد پذیرش گردشگران نوروزی از اقصی نقاط کشور است به طوریکه گاهی اوقات کنار ساحل بندرعباس جای سوزن انداختن نیست.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، علی کریمی حاجی خادمی: استان هرمزگان از دیر باز محل نخستین اجتماع‌ها، گهواره فرهنگی کهن و مرکز آبادی بوده است، دریایی زیبا و نعمت هایی که خداوند آن را نصیب هرمزگان کرده موجب شده این استان به قطب توریستی در جنوب کشور تبدیل شود و هر چهار فصل آن پذیرای گردشگران از اقصی نقاط کشور و جهان باشد.

ساحل نیلگون خلیج فارس در این استان می درخشد و جنگل حرا یکی از عناصر خلقت در آب شور دریای هرمزگان و از شگفتی های این ساحل است که در نوع خود بی نظیر بوده و زیست گاه بسیاری از  گونه های دریایی در این منطقه است. این زیبایی را در نوروز۹۵ به راحتی می شود مشاهده کرد.

بازارهای تجاری استان هرمزگان كه مملو از كالاهای خارجی با قیمت‌های ارزان و مناسب بوده جاذبه دیگری برای گردشگرانی است كه روزهای تعطیل به‌ویژه ایام نوروز به این منطقه از سرزمین پهناور ایران سفر می‌كنند. در چند سال اخیر به علت رشد شتابان تجارت در استان هرمزگان بیشترین آمار گردشگران كشور را این بنادر به خود اختصاص داده‌اند.

۱۰ بوستان برای اسکان گردشگران نوروزی در بندرعباس در نظر گرفته شده است که هزینه اقامت در آن ها برای مدت دو تا سه ساعت ۵ هزار تومان و ماندن یک شب ۱۵ هزار تومان است، همچنین ماندن در روزهای آینده ۵ هزار تومان نسبت به قبل تخفیف دارد و مهمانان نوروزی باید مبلغ ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

با بررسی های انجام شده متناسب با هزینه هایی که دریافت می شود حمام و سرویس بهداشتی رایگان با تمام امکانات در اختیار مسافران بوده و عوامل شهرداری ۲۴ ساعته برای رفاه و آسایش مهمانان نوروزی در حال پاکیزگی این بوستان ها هستند، از سوی دیگر عوامل انتظامی امنیت این بوستان ها را بر عهده دارند.

با وجود حضور مسافران نوروزی و ماندگاری بالای مسافران در بندرعباس، شاهد خدمات‌دهی مناسبی نیز به آن ها هستیم که رضایت‌مندی بالایی در میان گردشگران به وجود آورده است.

محسن ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۲۷۴ اثر ثبت ملی در استان هرمزگان داریم که با جاذبه های طبیعی و آثار معنوی ۳۱۱ اثر خواهد شد. مهمانان نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی در استان هرمزگان بیشترین بازدید را دارند.

وی به تعداد مسافران نوروزی وارد شده به هرمزگان اشاره کرد و افزود: در استان هرمزگان حدود یک میلیون ۵۶۰هزار نفر مهمان نوروزی داشته ایم که یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفر آن ها شب در بندرعباس اقامت داشته اند و این آمار نسبت به سال گذشته ۸درصد افزایش داشته است و پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده آمار افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان داشت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان این امکان را فراهم کرده که مهمانان نوروزی برای سفر به جزایر هرمزگان از طریق اینترنت هم بلیت خود را تهیه کنند.

ضیایی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد کل خودروهایی که به جزایر قشم و کیش وارد شده اند ۱۶۰هزار دستگاه بوده است که قشم با پذیرش ۱۲۰هزار خودرو در جایگاه نخست و کیش با پذیرش ۲۰هزار خودرو در جایگاه بعدی قرار دارد. خودروهای وارد شده به جزیره قشم نسبت به سال گذشته ۱۷درصد افزایش یافته است و این آمار در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تعداد مهمانان نوروزی که به قشم و جزیره هنگام و هرمز با جاذبه های طبیعی و تاریخی که دارد سفر می کنند بیشتر خواهد شد و ۲۰۰هزار کتاب و بروشور میان مهمانان توزیع کرده ایم.

زیبایی های شهر بندرعباس نوروز امسال را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است

یکی از گردشگران نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نوروز امسال هرمزگان نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی کرده است گفت: بندرعباس نوروز امسال نسبت به سال های گذشته شرایط بهتری دارد به گونه ای که در نیمه های شب هنگامی که ما در حال استراحتیم شاهد آن هستیم که نیروهای پرتلاش شهرداری و فضای سبز در کنار یکدیگر به زیباسازی فضای شهری کمک می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی امنیت نوروز امسال را عالی ارزیابی کرد و اظهارداشت: امنیت بسیار عالی بوده و این کاملا مشهود است و عوامل انتظامی و نظامی در تلاش هستند که ما امنیت داشته باشیم و این را ما مدیون زحمات و تلاش کسانی هستیم که شبانه روز فعالیت می کنند و دیده نمی شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر راضی بودن از خدماتی که برخی پارک ها یا مکان های که هزینه دریافت می کنند گفت: مبلغی که دریافت می کنند ناچیز و خدماتی که ارائه می دهند گسترده است و ما راضی هستیم.

حسین رنجبر معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هرمزگان امسال نسبت به سال گذشته تغییر یافته و تلاش تمام عوامل شهرداری در راستای رضایت مهمانانی است که به هرمزگان سفر می کنند.

وی در خصوص زیباسازی فضای شهری به رنگ آمیزی و نصب ۱۲ المان اشاره کرد و بیان داشت: برای استقبال از نوروز برخی از خیابان های سطح شهر بندرعباس آسفالت، ترمیم و دیوارهای برخی معابر رنگ آمیزی شد. ۱۲ المان در نقاط مختلف سطح شهر بندرعباس نصب شد.

رنجبر با بیان اینکه عوامل خدمات شهری بندرعباس ۲۴ ساعته برای حفظ پاکیزگی شهر تلاش می کنند اظهارداشت: در بوستان هایی که برای اسکان در نظر گرفته شده است هزینه ای از مردم دریافت می شود که متناسب با آن ها خدمات ارائه خواهد شد و از مردم استدعا داریم برای حفظ پاکیزگی شهر با ما همکاری داشته باشند.

کد خبر 3586253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha