۸ مرداد ۱۳۸۵، ۱۳:۰۸

رئيس مجلس شوراي اسلامي:

مجلس براي تصويب قوانين در حوزه ارتباطات و فناوري آمادگي دارد

مجلس براي تصويب قوانين در حوزه ارتباطات و فناوري آمادگي دارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعامل مجلس و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: مجلس براي تصويب قوانين و قانون گذاري در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات آمادگي دارد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي مهر ، غلامعلي  حداد عادل در نخستين گردهمايي سراسري مديران و مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر تحول در زمينه مخابرات، افزود: رشد سريع اين رشته در مقايسه با ساير بخش ها  ، نشان دهنده تحول صورت گرفته در اين بخش است .

به گفته وي، با توجه به  حجم بالاي  قراردادها در بخش مخابرات  و خطر سوء استفاده در قراردادهاي سنگين، لذا نظارت مجلس شوراي اسلامي پس از نفت بر اين بخش ضروري است .

حدادعادل با تاكيد بر اينكه جهاني شدن بدون ICT   ، امكان پذير نيست ، تصريح كرد: اگر مي خواهيم به عنوان يك ملت در تند باد جهاني شدن هويت خود را حفظ كرده و نقش خود را ايفاء كنيم بايد از فناوري اطلاعات و ارتباطات استفاده كنيم .

وي ICT را از ابزار مهم هر جامعه  در زمينه مسائل فرهنگي ، حقوقي و قانوني  دانست .و گفت: اين در حالي است كه  با توجه به رشد سريع تكنولوژي ، مقررات و قوانين از فناوري اطلاعات و ارتباطات عقب مانده اند .

رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد تاثير اقتصادي رشته مخابرات و ارتباطات گفت: اين رشته بخش وسيعي از اقتصاد را در سطوح خرد و كلان تحت تاثير قرارداده و قراردادهاي كلاني در اين بخش منعقد مي شود .

وي  توسعه ارتباطات  را  موجب كاهش بخش اعظم  گرفتاري هاي مردم در زمينه رفت و آمد  دانست .

حدادعادل  در مورد پيامدهاي ابلاغ اصل 44 قانون اساسي در بخش اشتغال ، گفت: ابلاغ  كامل اصل 44 قانون اساسي   زمينه ساز تحول بزرگي در زمينه اشتغال‌زايي خواهد بود .

کد خبر 360187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha