۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰

کتاب پنجم استیگ لارسن منتشر می‌شود

کتاب پنجم استیگ لارسن منتشر می‌شود

کتاب پنجم از مجموعه کتاب‌های «هزاره» نوشته استیگ لارسن نویسنده فقید سوئدی به بازار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک نیوز، پنجمین کتاب از مجموعه «هزاره» یا «میلنیوم» در سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد.

«کرکس» ناشر این مجموعه تایید کرد کتاب جدیدی از استیگ لارسن را سال آینده به بازار می‌فرستد.

پنجمین کتاب از این مجموعه پرفروش نوشته دیوید لاگرکرانتس نویسنده سوئدی است که پس از مرگ لارسن کتاب چهارم او را هم نوشت و به بازار فرستاد.  کتاب جدید که هنوز عنوانش مشخص نشده، پاییز سال آینده و به قیمت ۱۹.۹۹ پوند منتشر می‌شود.

کتاب چهارم این مجموعه با عنوان «دختری در تارعنکبوت» توسط لاگرکرانتس آگوست ۲۰۱۵ منتشر شد. این کتاب بیش از ۲۱۴ هزار نسخه فروش کرد و میزان فروشش ۱.۸ میلیون پوند تاکنون بوده است. از نسخه جلد سخت این کتاب نیز اندکی بیش از ۲۰۰ هزار نسخه فروخته شد اما چاپ جلد کاغذی آن در جایگاه یازدهم از فهرست ۵۰ کتاب پرفروش بریتانیا در این هفته بود. از این چاپ بیش از ۸۶ هزار نسخه فروخته شده است.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره کتاب پنجم منتشر نشده است.

این در حالی است که اوا گابریلسون همسر لارسن که ۳۲ سال با لارسن زندگی کرد، پیش از این به ادامه انتشار این مجموعه توسط نویسنده دیگری انتقاد کرده بود. وی سال پیش گفته بود: اگر استیگ زنده بود چقدر رنج می‌برد. او هرگز اجازه نمی‌داد متن او به دست دیگری بیفتد.

لارسن سال ۲۰۰۴ بر اثر سکته قلبی و به طور ناگهانی درگذشت. او در آن زمان سه کتاب این مجموعه را آماده کرده بود و با انتشارات سوئدی «نوراشتدس» قرارداد انتشار آنها را بسته بود.

پس از مرگ او این مجموع با فروش غیرقابل تصور روبه رو شد و بیش از ۶ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید. کتاب نخست این مجموعه با عنوان «دختری با خالکوبی اژدها» ۱.۷ میلیون نسخه فروش کرد و نسخه جلد کاغذی آن در سال ۲۰۰۸ پنجمین کتاب جنایی پرفروش تاریخ شد. این کتاب پس از کتاب‌های دن براون دومین مجموعه پرفروش جنایی در بریتانیا خوانده شد.

کد خبر 3664367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha