۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۲

دادستان عمومی و انقلاب زنجان:

قلع و قمع بنای بی‌مجوز در اراضی کشاورزی نیاز به دستور قضایی ندارد

قلع و قمع بنای بی‌مجوز در اراضی کشاورزی نیاز به دستور قضایی ندارد

زنجان- دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان در اجرای وظایف خود نیاز به دستور قضایی ندارندومی توانند نسبت به قلع و قمع بنای بدون مجوز اقدام کنند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام حسن مظفری افزود: نباید دستگاه های متولی به بهانه اخذ دستور قضایی انجام کارها و وظایف خود را به تاخیر بیندازند، لذا مکلف هستند ضمن انجام اقدام لازم، در صورت مشاهده وقوع هرگونه جرم از اجرای آن جلوگیری کرده و برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ توجیهی برای کوتاهی در انجام وظایف ذاتی دستگاه ها وجود نخواهند داشت و همه سازمان ها باید عزم خود را برای خوب اجرا کردن وظیفه ذاتی خود جزم کنند و جدیت لازم در پیشگیری، مقابله و برخورد با قانون گریزان را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با تبیین هدف های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دیگر زمان سخنرانی ها و دادن شعار، گذشته و دستگاه ها باید در حفاظت از حقوق بیت المال و امور اراضی با عمل به قانون، حسن نیت خود را ثابت و با سودجویان و متعرضین اراضی ملی بدون اغماض و با قاطعیت برخورد قانونی کنند.

مظفری خاطرنشان کرد: ارگان های دولتی باید آگاه باشند که برخی افراد فرصت طلب از عنوان اقتصاد مقاومتی، به بهانه ساخت گلخانه یا کاشت گیاهان دارویی و مانند آنها سوء استفاده نکرده و دنبال ایجاد خانه باغ، باغ شهر و تعرض به اراضی ملی، تغییر کاربری زمین های زراعی، باغی و قطعه بندی آن نباشند.

مظفری با تأکید بر اهمیت وجود سفره های زیرزمینی آب و هشدار نسبت به عاقبت کم آبی برای نسل آینده و کشاورزی کشور افزود: شاهد تخلف های گسترده در موضوع چاه های غیرمجاز هستیم و عواقب آن گاهی وقت ها غیرقابل جبران است.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان اظهار کرد: این موضوع نشات گرفته از غفلت و کوتاهی برخی اداره ها و شرکت های خدمات رسان در انجام وظیفه های ذاتی خود بوده است، لذا هر دستگاهی که در این زمینه مسئولیت داشته و سهل انگاری کند، باید جوابگوی قانون و مردم باشد.

مظفری یادآور شد: دستگاه قضایی استان با صراحت و به لحاظ نظارت بر حسن اجرای قانون در این سازمان ها همچون گذشته به جد پیگیر موضوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد کرد. 

 مظفری گفت: دستگاه های مسئول به دلیل جدیت نداشتن در بحث نظارت و سرکشی و استفاده نکردن از گشت های بازرسی کافی و توانمند، ناخواسته اجازه می دهند افراد سودجو تخلف کنند و پس از گذشت چند سال شروع به برخورد می کنند.

وی تاکید کرد: تمامی سازمان ها و شرکت های متولی باید با هرگونه زمین خواری، تغییر کاربری، تعرض، تخریب و تصرف اراضی ملی یا ایجاد چاه های غیرمجاز با قاطعیت برخورد کنند و اجازه ندهند پدیده ساخت غیرمجاز باغ شهرها یا چاه های غیرمجاز رشد کند.

مظفری افزود: انتظار می رود همه مدیران دستگاه ها با انجام مناسب وظیفه محوله در این زمینه موجب کاهش تخلف ها شوند.

کد خبر 3673612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha