۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۴:۳۸

اندیشکده بروکینز توصیه کرد:

همکاری نظامی و اطلاعاتی آمریکا با کشورهای منطقه علیه ایران

همکاری نظامی و اطلاعاتی آمریکا با کشورهای منطقه علیه ایران

اندیشکده بروکینز مدعی شد هرچند توافق هسته ای بر خلاف میل و خواسته متحدان آمریکا در خاورمیانه بود ولی توانست مانع ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «ریچارد نفیو» عضو سابق تیم مذاکره کننده آمریکا در توافق هسته ای با ایران و رابرت اینهورن عضو سابق وزارت خارجه آمریکا در تحلیلی برای موسسه بروکینز برجام را نقطه مشترکی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ارزیابی کردند.

در این مقاله دو تحلیل گر بروکینز می نویسند هرچند توافق هسته ای بر خلاف میل و خواسته متحدان آمریکا در خاورمیانه بود ولی توانست مانع ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای شود.

نفیو در یک سخنرانی در موسسه بروکینز نیز به توافق هسته ای به عنوان جلوگیری کننده از جنگ علیه ایران اشاره می کند. وی اعتقاد دارد پیش از برجام حمله نظامی به ایران تنها گزینه آمریکا بود ولی ما توانستیم با توافق هسته ای توازنی در منطقه ایجاد کنیم.

نفیو در نشست اندیشکده بروکینز که با موضوع توافق هسته‌ای با ایران برگزار شد، بار دیگر تأکید کرد که واشنگتن باید همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی خود با کشورهای منطقه را علیه ایران افزایش دهد.

رابرت اینهورن در این نشست گفت: ارزیابی های او و همکارش نفیو در موسسه بروکینز نشان می دهد هیچ یک از کشورهای خاورمیانه به خصوص مصر درصدد رسیدن به سلاح اتمی نیستند.

اینهورن و نفیو در گزارش خود برای موسسه بروکینز معتقدند عربستان بیشترین تمایل را برای رسیدن به سلاح اتمی دارد ولی در شرایط کنونی این کشور توان رسیدن به این امکان را ندارد.

اینهورن گفت امارات متحده عربی ایران را تهدیدی بسیار بزرگ برای خود می‌داند، اما بعید است که به سمت سلاح اتمی حرکت کند.

کد خبر 3674000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha