۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸

مدیر ساخت و توسعه راههای راه و شهرسازی استان قزوین:

کنارگذر جنوبی قزوین توسط بخش خصوصی احداث می شود

کنارگذر جنوبی قزوین توسط بخش خصوصی احداث می شود

قزوین- مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کنار گذر جنوبی قزوین به طول ۴۲ کیلومتر با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.

جعفر قزوینیان در گفتگو با خبرنگارمهر اظهارداشت: کنارگذر جنوبی قزوین به طول ۴۲ کیلومتر، تقاطع دولت آباد در محور قزوین به تاکستان را به سه راهی حصار خروان در آزاد راه قزوین به کرج متصل می کند و از محورهای مهم در استان محسوب می شود.

جعفر قزوینیان با اعلام این خبر گفت: پروژه احداث آزاد راه کنارگذر جنوبی قزوین به صورت دوبانده و چهارخطه، با برآورد اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فراخوان عمومی شده است.

وی یادآور شد: این پروژه توسط معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فراخوان عمومی شده است.

قزوینیان تصریح کرد: استاندار قزوین نیز طی مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در اجرای پروژه احداث کنارگذر جنوبی قزوین شده که با راه اندازی این پروژه مسافران و رانندگانی که از محورهای زنجان و همدان قصد سفر به استانهای تهران و البرز را دارند با عبور از این کنارگذر دیگر وارد شهر قزوین نخواهند شد.

وی اضافه کرد: کنارگذر جنوبی قزوین در دو سوی خود ترافیک را از طریق آزادراه قزوین، رشت و جاده اصلی قزوین، الموت به تنکابن به سمت شهرهای شمالی کشور عبور می دهد و به این ترتیب مسیر کسانی که از جنوب و غرب قصد سفر به استانهای شمالی کشور را دارند با عبور از این کنارگذر کوتاهتر شده و با ایمنی و سهولت بیشتری راهی مقصد خود خواهند شد.

مدیر ساخت و توسعه راههای استان قزوین بیان کرد: با احداث این کنارگذر بخش زیادی از خودروهای سنگینی که به ویژه از محور استانهای قم، اصفهان و مرکزی وارد شهر قزوین شده و موجب سنگینی ترافیک و آلودگی های زیست محیطی می شوند با عبور از این مسیر به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کرده و وارد شهر قزوین نخواهند شد.

فریدون همتی استاندار قزوین نیز طی مکاتبه ای با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی خواستار تسریع در اجرای پروژه احداث کنارگذر جنوبی قزوین شده است.

در بخشی از مکاتبه استاندار با دکتر آخوندی آمده است: استان قزوین و به ویژه شهر قزوین به لحاظ قرارگیری در تقاطع کریدورهای حمل و نقلی شمال-جنوب و شرق-غرب کشور، طی سال پذیرای حجم بالایی از ترافیک جاده ای کشور بوده که به لحاظ عدم وجود یک کنارگذر مناسب، ورود ترافیک به درون شهر قزوین همواره باعث ایجاد مشکلات و معضلات ترافیکی عدیده ای برای این شهر شده است.

استاندار در ادامه آورده است: بمنظور ساماندهی، مدیریت و حل معضل یادشده در سالهای اخیر مطالعات پروژه احداث کنارگذر جنوبی قزوین به طول ۴۲ کیلومتر در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین قرار گرفته و مطالعات فاز یک مسیر پروژه نیز به اتمام رسیده که متاسفانه به علت تخصیص نیافتن اعتبارات مورد نیاز، ادامه روند مطالعات پروژه با مشکل مواجه شده است.

کد خبر 3679765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha