۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵

آیت‌الله حسینی بوشهری:

روحانی‌بودن یک مسئولیت است/ رسالت سنگین علمای دینی در مقابل نفوذ

روحانی‌بودن یک مسئولیت است/ رسالت سنگین علمای دینی در مقابل نفوذ

بوشهر - مدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسالت سنگین علمای دینی در مقابل نفوذ، گفت: روحانی بودن یک مسئولیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر شنبه در مراسم شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: روحانیت و عالمان دین در تاریخ کشور ما به‌عنوان یکی از عناصر کلیدی تولید فرهنگ دینی شناخته می شوند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: بر اساس احادیث و روایت پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع)، رسالت روحانیت برای مقابله با ناهنجاری‌ها و انتقال افکار دینی مذهبی و انقلابی به جامعه بسیار مهم و پر ارزش است.

وی با اشاره به بحث نفوذ فرهنگی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جامعه بیان کرد: عالمان دینی به تعبیر حدیثی از رسول اکرم (ص) مانند یک دژ محکمی هستند که مانع نفوذ هر نوع ناهنجاری و رفتارهای ناشایست و تهاجمات فرهنگی غرب به سطح جامعه و تاثیرگذاری بر فرهنگ دینی مذهبی می‌شوند و عالمان دین سنگربانان و مرزبانان هستند و در خط مقدم دفاع از اسلام خالصانه ایستادگی می‌کنند. 

مردم گفتار و کردار روحانیت را حجت مقبول می‌دانند

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه هنجارها و گفتارها به وسیله روحانیت به بدنه جامعه تزریق می‌شود، افزود: مردم ما گفتار و کردار روحانیت را به عنوان یک پیام دینی و حجت مقبول می‌شناسند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه عالمان دین در حقیقت سنگربانان، مرزبانان و در خط مقدم از دفاع اسلام هستند، خاطرنشان کرد: عالمان دینی چراغ های پرفروغ و هدایت بخش هستند.

وی گفت: اسلام از علما و روحانیت انتظار نگهبانی و مرزبانی دارد تا اینکه جلوی نفوذ کسانی که افکار، باورها و ارزش‌های جامعه را می‌خواهند خدشه دار کنند بگیرد؛ روحانی به عنوان یک عالم دین و سمبل باید نشان‌دهنده راه دین به مردم باشد و با قامتی استوار باید جلوی نفوذ دشمن بایستد. 

حسینی بوشهری با بیان اینکه عالم دین بودن و روحانی بودن یک شغل نیست بلکه یک مسئولیت است، ادامه داد: شما آمده‌اید به عنوان یک مسئولیت در هر جا و نقطه‌ای از کشور ادای مسئولیت کنید.

عالمان دین اسلام ریسک پذیر و شجاع هستند

وی با بیان اینکه عالمان دین اسلام خطر پذیر، ریسک پذیر و شجاع هستند، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت خطر پذیری کرد و به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفت به گونه‌ای که تعداد شهدای روحانیت در مقایسه با سایر اصناف بیشتر است و این بخاطر این است که احساس مسئولیت کردند که تنها نباید اهل گفتار بوده بلکه در میدان عمل نیز به عنوان مدافع کشور بجنگد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روحانیت بدعت ستیز است، افزود: اگر یک بدعتی در جامعه می‌خواهد رشد کند روحانیت با شجاعت جلوی این بدعت می‌ایستد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت به عنوان مرزبان سعی می کنند به تمامی زوایای دین آشنایی پیدا کنند، بیان کرد: نفوذ دارای قلمروهای متعددی است که تنها مربوط به قلمرو فرهنگی نبوده و در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی است.

دشمن در تلاش برای تغییر ارزش‌ها و باورها است

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: منظور از فرهنگ باورها و ارزش‌ها است و دشمن می خواهد بر روی باورها، ارزش‌ها و رفتارها اثر بگذارد؛ آنها با شبهاتی که در جامعه ایجاد می‌کنند باورها را به چالش می کشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دشمنان اسلام با مطرح کردن یک سری مسایل در جامعه به عنوان ارزش، ارزش ها را به ضد ارزش تبدیل می کنند و یا ضد ارزش ها را ارزش می‌نامند.

وی افزود: نمادهای بیرونی در خیابان و مجامع عمومی ما و رفتاری که به نسل جوان ما توسط بوق‌های تبلیغاتی ماهواره ها و شبکه های اجتماعی به نسل جوان ما منتقل می کنند در رفتار این نسل تاثیر می‌گذارد؛ این مسائل در کیفیت ظاهر یک جوان مسلمان، آرایش یک جوان مسلمان، لباس یک جوان و ادبیات یک جوان مسلمان تاثیر می‌گذارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: زمانی که این همه شبه جدید وارد فضای دانشگاه ما می کنند شما روحانیون باید این شبهه ها را رصد کرده و رسیدگی کنید و کرسی‌های آزاد اندیشی را تشکیل دهید.

کد خبر 3694976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha