۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۳۹

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

دغدغه محیط زیست هنوز به فرهنگ عمومی تبدیل نشده است

دغدغه محیط زیست هنوز به فرهنگ عمومی تبدیل نشده است

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ عمومی محیط زیست هنوز در جامعه نهادینه نشده و برای مشارکت مردم در کارها باید بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی در جلسه شورای اداری استان که روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه با نگاه مثبت دولت به موضوع محیط زیست اقدامات خوبی در راستای صیانت از محیط زیست صورت گرفته و از حمایتهای مجدانه ریاست سازمان نیز تشکر می کنیم.

وی افزود: در مسائل زیست محیطی آنچه در ردیف تعهدات ملی در برابر نسل های آینده است با تعهدات بین المللی در کنوانسیون ها فاصله زیادی دارد و برای نمونه ۱۷ میلیون هکتار عرصه های حفاظت شده باید به ۳۰ میلیون هکتار افزایش یابد.

حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت سازمانهای مردم نهاد است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام اسناد بالا دستی به مباحث محیط زیستی توجه شده و در برنامه ششم نگاه جدی به آّب قابل توجه است.

محمدی اظهارداشت: فرهنگ عمومی در محیط زیست هنوز نهادینه نشده و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم که در این راستا از ۱۴۰ جلد کتاب درسی فقط یک جلد به محیط زیست پرداخته که می تواند شروع خوبی باشد.

مشکلات زیست محیطی استان جدی است

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان اضافه کرد: کاهش آبهای زیرزمینی، فرو نشست زمین و بیابانی شدن اراضی از نگرانی های جدی ما در استان است و اگر نتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم با چالش های جدی تری روبرو خواهیم شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آلایندهای صنعتی و جاری شدن پساب از دیگر دغدغه های استان است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم که خوشبختانه با تشکیل اتاق فکر با استفاده از ایده های صاحب نظران گامهایی برای حل آن برداشته شده است.

محمدی گفت: ظرفیت های انرژی های پاک در استان فراوان است و باید به سمت استفاده از این روش حرکت کرده و با استفاده از سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه انرژی پاک اقدام کنیم.

وی از پایلوت شدن شهر قزوین در میان شهرهای جهان در حوزه توسعه پایدار شهری ابراز خرسندی کرد و اظهارداشت: این افتخار که با همکاری و پیگیری مجدانه شهردار، استانداری و شخصیت های تاثیرگذار کشوری و استانی محقق شده از کارهای ارزشمندی است که می تواند به معرفی استان و ارتقاء شاخص های شهری کمک کند.

کد خبر 3738704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha