۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش معدن معرفی شود

زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش معدن معرفی شود

بجنورد- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برضرورت معرفی زمینه‌های سرمایه گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران دربخش معدن تأکید کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سرقینی، ظهر امروز در نشست تخصصی با فعالان بخش معدن و صنایع معدنی خراسان شمالی در پاسخ به گلایه یکی از معدن کاران استان در خصوص نبود واحدهای فرآوری در بخش معدن، اظهار داشت: ما از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت می‌کنیم و محال است با درخواست‌های سرمایه گذاری در این حوزه موافقت نشود.

وی توسعه و پیشرفت در خراسان شمالی را مستلزم اتحاد مسئولان در بخش‌های مختلف مدیریتی دانست و افزود: ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت است و باید سهم معدن نیز از تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه هیچ بخشی همانند معدن با اقتصاد مقاومتی عجین نشده است، عملکرد معادن را در سطح کلان مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی با توجه به معادن و فعال کردن این بخش، محقق می‌شود.

سرقینی با اشاره به این نکته که فعالیت معدنی در تقابل با منابع طبیعی است، عنوان کرد: بهره بردان به این مسئله آگاه هستند و معادن بزرگ کمتر مشکلی در این خصوص دارند و فقط گاهی از سوی معادن کوچک، بهره‌برداری غیرقانونی و یا عدم رعایت مقررات منابع طبیعی و زیست‌محیطی مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید به هرکسی اجازه معدنکاری بدهیم، تصریح کرد: بهره‌برداران باید حداقل صلاحیت‌های لازم درزمینهٔ فعالیت‌های معدنی را داشته باشند تا کمتر شاهد بروز مشکلاتی با منابع طبیعی باشیم.

وی در خصوص تأمین ماده معدنی موردنیاز خراسان شمالی از دیگر نقاط کشور نیز گفت: درصورتی‌که ماده معدنی در استان وجود داشته باشد اما از آن استفاده نشود و از دیگر استان‌ها تهیه شود، جفا به استان و منابع آن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اولویت اول با شرط انجام پیگیری‌های لازم و نیز رعایت استانداردها در تولید ماده معدنی، خود استان است و ما نیز با اقداماتی که خلاف مقررات باشد برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که معدن کاران به سبب مالیات ارزش‌افزوده با آن مواجه هستند، عنوان کرد: در این خصوص پیشنهادهایی ارائه و جلساتی با سازمان امور مالیاتی برگزارشده اما هنوز توفیقی برای معدن کاران حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور که برای افتتاح پروژه‌های این حوزه در هفته دولت به خراسان شمالی سفرکرده است، در این نشست به مشکلات و نظرات فعالان بخش معدن و صنایع معدنی این استان رسیدگی کرد.

گفتنی است؛ چالش‌های معدن داران با سازمان‌ها، مشکلات حمل مواد معدنی، جذب بازارهای آسیای میانه و کشورهای هم‌جوار، تأمین مواد معدنی از خارج استان، مالیات ارزش‌افزوده و... از مواردی بود که در این نشست از سوی نمایندگان انجمن‌های تخصصی مرتبط با صنعت و معدن استان مطرح شد.

کد خبر 3751040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha