۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳

فارسی‌آموزان خارجی از خبرگزاری مهر بازدید کردند

فارسی‌آموزان خارجی از خبرگزاری مهر بازدید کردند

جمعی از دانشجویان خارجی شرکت کننده در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، با حضور در خبرگزاری مهر، از بخش‌های مختلف این رسانه دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره آموزشی توسط بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی از ۱۲ مرداد آغاز شده و فردا دوشنبه ۸ شهریوربه کار خود پایان می‌دهد. در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی، بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان حضور داشتند.

دانشجویان شرکت کننده در این بازدید که ظهر امروز یکشنبه ۷ شهریور صورت گرفت، عموماً دارای سطح «متوسط»، «متوسط به بالا»، «پیشرفته» و «فوق پیشرفته» آموزشی در زمینه زبان و ادبیات فارسی هستند که از کشورهایی مانند بلغارستان، بنگلادش، گرجستان، آلمان، روسیه و ارمنستان بودند.

در این برنامه، دانشجویان خارجی که مهمان خبرگزاری مهر بودند، از تحریریه آن بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های خبرنگاران و گروه‌های مختلف خبری مهر، آشنا شدند. آنها همچنین در جریان گزارش‌های خبری مهر در خصوص دوره آموزشی که در آن شرکت کرده بودند، قرار گرفتند.

در بخشی از این برنامه و حین بازدید، توضیحاتی درباره فعالیتهای رسانه‌ای به دانشجویان خارجی ارائه شد و در ادامه امیرحسن دهقان معاون خبر خبرگزاری مهر در نشستی صمیمی با فارسی آموزان خارجی، تلاش آنها را برای فراگیری این زبان که دریچه‌ای است برای آشنایی با تمدن دیرینه ایرانی - اسلامی، ستود.

وی از جمله گفت: یادگیری هر زبان، به منزله گشایش پنجره‌ای است به جهانی تازه که مسلماً با جهانی که پیش از این در آن می‌زیستیم، متفاوت است و دانش ما را درباره تفاوت‌های انسانی و بشری، بالا می‌برد. آشنایی با زبان فارسی هم در واقع آشنایی با یک تمدن دیرینه است و کمک شایانی به ارتقای اطلاعات شما از این تمدن ۷۰۰۰ ساله می‌کند.

معاون خبر خبرگزاری مهر در ادامه یادآور شد: تا قرون متمادی دو تمدن ایرانی و یونانی در دنیا سیطره جهانی را در اختیار داشتند و بعدها هم با جایگزین شدن تمدن رُمی با تمدن یونانی، تمدن ایرانی به حیات خود ادامه داد و آثار گرانبها و ارزشمندی از گنجینه وسیع این تمدن امروزه در اختیار جامعه بشری قرار گرفته است.

کد خبر 3754383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha