۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۹

وزراء خارجه آمریکا و هند با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند

وزراء خارجه آمریکا و هند با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند

وزراء خارجه آمریکا و هند درباره موضوعاتی از قبیل تهدیدهای گوناگون در فضای مجازی، تغییرات اقلیمی، همکاری های هسته ایِ غیرنظامی و به ویژه عضویت هند در اجلاس «اَپک» رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زی نیوز، وزیر خارجه آمریکا امروز در دیدار با همتای هندی خود از توسعه روابط دو کشور سخن گفت.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی زی نیوز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز با «سوشما سوراج» همتای هندی خود در «دهلی» دیدار و درباره توسعه روابط فیمابین با وی رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این شبکه، در این دیدار رایزنی هایی درباره مسائل اقتصادی، تجاری و راهبردی میان دو طرف و لزوم مشارکت در گسترش روابط به عمل آمد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا خطاب به همتای هندی خود گفت: خوشحالم که برای شرکت در دومین دور از مذاکرات تجاری و راهبردی به هند آمده ام. البته آخرین باری است که برای این مذاکرات به هند آمده ام؛ اما امیدوارم که بتوانیم در طول مذاکراتِ جاری آنچه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از آن به عنوان «شراکت تعیین کننده در قرن 21» نام برده است را تقویت و تحکیم نماییم.

«سوشما سوراج» وزیر خارجه هند نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد تفاهمات دو طرف در زمینه های مورد بحث و گفتگو جنبه عملی به خود گیرند.

لازم به ذکراست موضوعاتی از قبیل تهدیدهای گوناگون در فضای مجازی، تغییرات اقلیمی، همکاری های هسته ایِ غیرنظامی و نیز عضویت هند در اجلاس «اَپک» (سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه) در این دیدار دو جانبه مورد بحث قرار گرفته است.

کد خبر 3756750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha