۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» در پاکستان منتشر می‌شود

کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» در پاکستان منتشر می‌شود

کتاب«خدمات متقابل اسلام و ایران» نوشته استاد مرتضی مطهری درقالب طرح «تاپ»، با همکاری دوجانبه خانه فرهنگ کشورمان در کراچی و انتشارات «احیای تراث اسلامی» پاکستان، به زبان اردو منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید شهنشاه جعفر، مسئول انتشارات «احیای تراث اسلامی» پاکستان و از نویسندگان روزنامه «جنگ» کراچی، با محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ اسلامی ایران در کراچی، دیدار و در خصوص همکاری و مشارکت در ترجمه، چاپ و نشر کتاب‌های فارسی به زبان اردو بر اساس طرح «تاپ» مذاکره کرد.

در این دیدار سید شهنشاه جعفر، با اظهار سخنانی مطالبی را در خصوص انتشارات تحت مدیریتش ارایه داد در ادامه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را راجع به نحوه مشارکت دوجانبه بیان کرد.

وی گفت: در جامعه پاکستان ترجمه‌های آثار ارزشمند فارسی به زبان اردو طی چند سال گذشته استقبال گسترده‌ای داشته و به ویژه ترجمه‌های آثار استاد شهید مطهری و مقام معظم رهبری در میان پیروان مذهب اهل بیت (ع) از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌اند.

سید شهنشاه جعفر افزود: انتشارات «احیای تراث اسلامی» تاکنون علاوه بر تألیفات آثار محلی دینی ـ فرهنگی، تعداد زیادی از ترجمه‌های کتابهای دینی فارسی به زبان اردو را به چاپ رسانده است.

در ادامه محمدرضا باقری نیز با بیان اینکه نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری‌ها و مشارکت‌های خود را در زمینه‌های ترجمه و چاپ کتاب در قالب طرح «تاپ» اجرا می‌کنند، گفت: بر این اساس به انتشارات «احیای تراث اسلامی» پیشنهاد همکاری و مشارکت در این چارچوب را داریم.

سپس طرفین توافقات لازم اولیه را برای همکاری دوجانبه در چارچوب طرح «تاپ» به انجام رساندند. در این مذاکره طرفین موافقت اولیه برای تجدید چاپ دو جلد کتاب ارزشمند و پرمخاطب «خدمات متقابل اسلام و ایران» اثر استاد شهید مطهری صورت دادند.

بر اساس توافق کتاب مورد اشاره و با مشارکت دو طرف و در قالب طرح «تاپ»، این کتاب به زبان اردو چاپ و منتشر خواهد شد.

کد خبر 3760563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha