۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲

امام جمعه قزوین:

وزیر کشور با امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد

وزیر کشور با امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد

قزوین- رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح  پنجشنبه در دیدار با عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قزوین اظهار کرد: رسالت انبیاء الهی، آشکار کردن گنج‌ها و استعدادهای نهفته انسان‌هاست و امروز بسترسازی برای رسیدن به این رسالت الهی، وظیفه فرهیختگان و دولت‌هاست.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: شناخت مؤمنان و میزان ایمان آن‌ها با نماز مشخص می‌شود و مؤمن کسی است که همواره در پی اقامه نماز است، نه نماز خواندن؛ و این کار را نیز با غفلت و بی‌خبری انجام نمی‌دهد.

وی یادآور شد: در مقابل منافقان کسانی هستند که نمازشان را بی‌رمق می‌خوانند و در نمازشان خشوع ندارند اما مؤمنان در نمازشان خاشع بوده و همواره در پی اقامه دین هستند.

آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: از منظر فرهنگی نیز مؤمنان کسانی هستند که از لغو استقبال نمی‌کنند، بلکه از آن اعراض می‌کنند و هیچگاه به دنبال برنامه‌هایی که در راستای لغو قرار می‌گیرد، حرکت نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر بخواهیم برای لغو کاری بکنیم، باید اعمالمان بیهوده نباشد و اگر می‌خواهیم اعمال بیهوده نداشته باشیم باید افکار و اندیشه‌هایمان حکیمانه شده و مبتلای به لهو نباشد.

وی با تأکید بر این‌که باید اقتصاد جامعه با نگاه زکوی رقم بخورد، افزود: اگر اقتصاد جامعه بر اساس زکات شکل بگیرد، می‌تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد اما اقتصاد ربوی در نهایت جامعه را به انحراف کشیده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: وقتی نماز اقامه می‌شود، یعنی همه شئونات دینی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نمی‌توان به دین نگاه جزیره‌ای داشت و نمی‌شود که برخی از مسائل دین جدی گرفته شود، و برخی دیگر را رها کرد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خدای متعال تأکید می‌کند، کسانی که نگاه جزیره‌ای به دین دارند و گوشه‌ای از آن را گرفته و بخشی دیگر را رها نمی‌کنند در دنیا به خواری مبتلا می‌شوند و در قیامت نیز به شدیت ‌ترین عذاب‌ها مبتلا خواهند شد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم از نمازهایمان حفاظت کنیم باید در بانک‌ها ربا دیده نشود، در ادارات ظلم نباشد و در رفتارهای ما غیر خدا مطرح نباشد و از تعاملات و دوستی‌هایی که مبنای غیر دینی دارد، پرهیز شود.

کد خبر 3764355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha