۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد:

برپایی ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ موکب در مرز چذابه

برپایی ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ موکب در مرز چذابه

اهواز ـ معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ مورد نیز در چذابه را معدل گیری کردیم تا کسری های موجود را از استان های معین برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی چهارمحالی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه اربعین استان خوزستان اظهار کرد: در شهرستان اهواز ستاد اربعین فعال شده و برای اسکان زائران از ورودی استان از سمت شهرستان اندیمشک، شیراز و چهارمحال و بختیاری با اوقاف صحبت کردیم تا حسینیه را در اختیار قرار دهند.

وی افزود: مواکب بین راهی یکی از موارد عمده است که حتما نیاز داریم و جانمایی آن را انجام داده ایم. دو همایش برای مواکب برگزار کردیم و تا شروع پخت و کار خدمات رسانی باز هم جلسات برگزار می کنیم.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: بحث طرح مهندسی مواکب را در چذابه به خوبی انجام دادیم، تامین پتو، آب شرب، غذا و پذیرایی از زائران نیز از دیگر کارهای اجرایی برای خدمات رسانی به زائران حسینی است.

چهارمحالی ادامه داد: تفاهمنامه ای که در استان انجام می شود پیشنهاد ستاد اربعین مرکزی است که آن را فقط بومی سازی کردیم.

وی گفت: ۲۱۵ موکب در شلمچه و ۱۶۰ مورد نیز در چذابه را معدل گیری کردیم تا کسری های موجود را از استان های معین برطرف کنیم.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان عنوان کرد: ایجاد سامانه اطلاع رسانی لازم به منظور شناسایی و ساماندهی زائران متخصص و داوطلب، ارائه خدمت به سایر زائران و همچنین تأمین چادر برای اسکان موقت از دیگر کارهای دیگر است.

وی اضافه کرد: تعیین محل استراحت نیروهای خدمات رسان، راه اندازی فروشگاه های تأمین مایحتاج زائران، هماهنگی در راستای مشارکت ائمه جمعه استان، جلب مشارکت های دستگاه های دولتی و غیردولتی در اسکان و تغذیه و تدارک بیش از دو هزار تن آرد نیز از دیگر کارهای انجام شده است.

چهارمحالی بیان کرد: گاز به صورت کپسولی را در سبد گاز به موکب ها ارائه می دهیم. روزانه بین ۷۰۰ تا یک هزار قالب یخ را توزیع می کنیم. همچنین اقلام خوراکی را نیز توزیع می کنیم.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه افزود: کلیه فرآورده های شرکت پگاه را با سردخانه در مرزها مستقر می کنیم. امسال با مواکب برنامه داریم که پذیرایی را در سه مرحله انجام دهند و این کار تا دو صبح به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

وی گفت: با بهداشت مرتبا نشست برگزار می کنیم و باید بر بهداشت پخت و پزهای صورت گرفته نظارت داشته باشیم.

کد خبر 3800338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha