۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۷

امام‌جمعه قزوین:

مبلغان؛ افسران تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند

مبلغان؛ افسران تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند

قزوین- امام‌جمعه قزوین گفت: مبلغان؛ افسران و فرماندهان تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و جمعی از مبلغان اربعین، با اشاره به وظایف مبلغین در اربعین، خاطرنشان کرد: عنوان اربعین و چله در سیر و سلوک عرفانی، ترک عادت‌های مذموم و تثبیت ملکات فضیله نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: همان‌ طوری‌که در سیر و سلوک، چله نشان دهنده پیروزی است، در نهضت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) نیز همین‌ معنا از چله برخواسته می‌شود و پیروزی آن حضرت چهل روز پس از شهادت ایشان برای همه اهل عالم کاملاً روشن شد؛ هر چند این پیروزی برای امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) کاملاً آشکار بود.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: همایش اربعین اعلان پیروزی اباعبدالله الحسین (ع) در کربلاست و حضور پرشور مردم به خوبی گویای این مطلب است که راه امام (ع) زنده است و یزید به زباله‌دانی تاریخ پیوسته است.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امروز با دیدن گسترش آرمان امام حسین (ع) در بین کشورها و ملت‌ها و حضور مسیحیان و سایر فرق مذهبی در همایش پیاده‌روی اربعین، به خوبی حقیقت کلام امام صادق (ع) در زیارت اربعین را که می‌فرمایند: «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه»، درک می‌کنیم و در می‌یابیم که نهضت عاشورا مردم را از گمراهی نجات داد.

وی به اربعین سال ۵۷ و حماسه حضور مردم اشاره کرد و افزود: مردم در اربعین سال ۵۷ به ویژه در تهران حماسه عظیمی را رقم زدند. آن راهپیمایی عظیم ارکان رژیم شاهنشاهی را متزلزل و در نهایت زمینه شکست شاه را فراهم آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: با همان حماسه آفرینی عتبات‌عالیات و شهرهای مختلف عراق از سیطره بعثی‌ها آزاد شد و در نهایت به تشکیل حشدالشعبی در عراق و مشابه آن در سوریه انجامید و تا امروز در عرصه‌های مختلف همواره برکات اربعین را به خوبی مشاهده کرده‌ایم.

آیت‌الله عابدینی گفت: ما دو وظیفه مهم را بر عهده داریم که یکی شناساندن ولایت اهل بیت (ع) به مسلمانانی است که ولایت اهل بیت (ع) را نشناخته‌اند و دیگری شناساندن ولایت اهل بیت (ع) به مسیحیان است.

وی با بیان این‌که مبلغان افسران و فرماندهان تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند، اظهار کرد: پس از دست‌یابی به اهداف مهمی چون شکست شاه و آزادسازی عتبات‌عالیات از دست بعثی‌ها، اولویت اول جهان اسلام «آزادسازی قدس شریف» است و همین حماسه عاشورایی اربعین در نهایت به آزادسازی مکه و مدینه می‌انجامد.
 

کد خبر 3820499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha