۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۴۰

در آستانه اربعین حسینی؛

مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)درنمایشگاه کتاب کرمان برگزار شد

مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)درنمایشگاه کتاب کرمان برگزار شد

کرمان - در آستانه اربعین حسینی مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار در نمایشگاه کتاب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر از کرمان، در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان، آئین مذهبی شبیه‌خوانی در نمایشگاه برگزار شد.

این مراسم که عصر امروز به مناسبت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) برگزار شد، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار شبیه‌خوانی شد.

در این مجلس تعزیه، هنرمندان حسینی، صالح صدقی، علی، امین، مصطفی و محمدامین افضلی، غلامرضا سبحانی‌فرد، معین و ثارالله انکوتی از گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده زیار در قسمت‌های موافق و مخالف خوانی ایفای نقش کردند.

در این مجلس تعزیه ماجرای شهادت دو طفلان حضرت زینب(س) و همچنین وداع حضرت علی‌اکبر(ع) و در پایان شهادت آن حضرت به نمایش گذاشته می‌شود.

آئین مذهبی تعزیه خوانی در نمایشگاه کتاب کرمان به همت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان که از ۲۴ آبان‌ماه جاری در کرمان در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب‌شرق کشور در جاده باغین، آغاز به کار کرد امروز به کار خود پایان داد.

کد خبر 3829056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha