۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴

آئین گرامیداشت روز نیروی دریایی در پایگاه غرب گیلان برگزار شد

آئین گرامیداشت روز نیروی دریایی در پایگاه غرب گیلان برگزار شد

آستارا- آئین گرامیداشت روز نیروی دریایی با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی آستارا در محل پایگاه نیروی دریایی ارتش در منطقه مرزی - دریایی غرب گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان مرزی آستارا  در این مراسم با بیان اینکه هفتم آذرماه سال ۵۹ آب های نیلگون خلیج همیشه فارس شاهد رشادت فرزندان غیور ایران اسلامی در نیروی دریایی ارتش بود، اظهار کرد: در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، دلاور مردان ارتش به ویژه شهدای ناوچه پیکان افتخار آفرینی  کردند.

سیروس شفقی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش به عنوان یک نیروی راهبردی در عرصه دفاع مقدس حماسه های ماندگار رقم زد و هم اکنون نیز این نیروی راهبردی مقتدرانه تمام توان خود را برای دفاع از کیان و مرزهای جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است، گفت: قدرت دریایی یکی از مولفه های مهم امنیت است و  نیروی دریایی ایران حضوری مقتدرانه در دریاهای آزاد دارد.

وی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در مقابله با دزدان دریایی در آب های آزاد جهان و عملیات اسکورت و حفاظت از کشتی های تجاری و نفتکش ها توانمندی بالایی دارد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: دفاع از فعالیت های اقتصادی کشور با فعالیت ناوگروه های عملیاتی و اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش در آب های بین المللی و همچنین حفاظت از حوزه استحفاظی مرزهای آبی ایران که زیر پوشش نیروی دریایی ارتش  قرار دارد، از افتخارات  این نیروی  راهبردی- دفاعی کشور است.

شفقی با اشاره به توان بازدارندگی کشور در حوزه دریا ها گفت: امروز نیروی دریایی ارتش از طریق مقابله با دزدان دریایی و درگیری با آنها اجازه متوقف شدن چرخه اقتصادی کشور را نمی دهد و در تلاش برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران در اقصی نقاط جهان است.

در ادامه این مراسم فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش در منطقه مرزی- دریایی آستارا نیز با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی طی سال های اخیر داشته است، خاطر نشان کرد: دریادلان ارتش جمهوری اسلامی، همواره از آمادگی کاملی در راستای مقابله با دشمنان برخوردار هستند.

ناخدا دوم حمید قنبری افزود: با عنایت های الهی نیروی دریایی ارتش  جمهوری اسلامی ایران با حضور  مقتدرانه و بهره گیری از نیروهای دلسوز، توانمند، متخصص و استفاده از آموزش های لازم و تجهیز، نو آوری و دستیابی به امکانات و وسائل دفاعی، به نیرویی قدرتمند و عزتمند در منطقه و جهان تبدیل شده است.

در این مراسم هدایایی به نیروهای کادر و وظیفه فعال نیروی دریایی ارتش در پایگاه نیروی دریایی ارتش در منطقه مرزی- دریایی شهرستان آستارا اهدا شد.

کد خبر 3839294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha