۳۱ شهریور ۱۳۸۵، ۱۸:۱۷

با قهرماني در ديدار پاياني جام حذفي كشور ؛

سپاهان اصفهان براي سومين بار آسيايي شد / نماز شكر سپاهان در نقش جهان

سپاهان اصفهان براي سومين بار آسيايي شد / نماز شكر سپاهان در نقش جهان

تيم فوتبال سپاهان اصفهان با غلبه بر پرسپوليس در ضربات پنالتي براي دومين بار به عنوان قهرماني رقابت هاي جام حذفي فوتبال كشور دست پيدا كرد.

به گزارش خبرنگار مهر تيم فوتبال پرسپوليس مجموعا عملكرد بهتري را نسبت به ميزبان خود در اين ديدار به نمايش گذاشت اما در نهايت اين تيم سپاهان بود كه در ضربات پنالتي مقابل ميهمان خود به برتري رسيد و جام قهرماني را بالاي سر برد.

نتيجه ديدار رفت اين دو تيم با تساوي يك بر يك به پايان رسيد و در بازي برگشت هم همين نتيجه تكرار شد. پرسپوليس در نيمه اول ديدار با سپاهان چندين بار توسط بازيكنان خود نظيرعليرضا نيكبخت واحدي، صلاح حسن و ابراهيم اسدي در موقعيت گلزني قرار گرفت اما بي دقتي اين بازيكنان در نواختن ضربات آخر سبب شد تا گلي وارد دروازه سپاهان نشود.

پرسپوليس در نيمه دوم اين ديدار هم بازي به مراتب بهتري را مقابل ميزبان خود به نمايش گذاشت. مهرزاد معدنچي در دقيقه 55 بازي با پطروسيان تك به تك شد اما با بي دقتي هرچه تمام تر توپ را به بيرون از دروازه زد. پرسپوليس يك دقيقه بعد از روي يك كار گروهي و با شوت ابراهيم اسدي از حريف خود پيش افتاد. پس از اين گل بازي شكل متعادلي به خود گرفت و توپ در ميانه ميدان به جريان در مي آمد. در دقيقه 63 پس از اينكه شيث رضايي به قصد طرح ريزي حمله ، منطقه خود را ترك كرد سپاهاني ها با يك كار گروهي خوب توسط حميد شفيعي به گل رسيدند. شفيعي در بازي رفت هم به پرسپوليس گل زده بود.

سپاهان در اواسط نيمه دوم با فراخواندن محرم نويد كيا، نبض ميدان را در دست گرفت و اين در حالي بود كه مصطفي دنيزلي ابراهيم اسدي بازيكن مياندار تيم پرسپوليس را از زمين خارج كرد. لوكا بوناچيچ در ادامه محمود كريمي را جايگزين حميد شفيعي كرد تا با استفاده از سرعت اين بازيكن ، دروازه پرسپوليس را باز كند. پرسپوليس هم احسان خرسندي را به جاي صلاح حسن به زمين فراخواند.

 در دقايق 84 و 85 اين ديدار دو بار بازيكنان پرسپوليس و سپاهان در موقعيت گلزني قرار گرفتند كه توپي از خط دروازه ها عبور نكرد تا بازي به وقت اضافه كشيده شود. در 30 دقيقه وقت اضافه اين ديدار بازيكنان دو تيم به علت خستگي مفرط ساق ها و بالا رفتن ضريب اشتباهات ، نتوانستند به طور جدي موقعيت خطرناكي بر روي دروازه يكديگر خلق كنند. حضور ساها در پنج دقيقه پاياني اين ديدار به جاي نوري ، تاثيري در روند بازي پرسپوليس نداشت.

اين در حالي است كه بازيكنان دو تيم بويژه پرسپوليس تا پايان 120 دقيقه وقت بازي خطاهاي بسياري را بر روي بازيكنان حريف مرتكب شدند كه حاصل آن چهار كارت زرد(نيكبخت، خرسندي، بادامكي و نوري) براي اين تيم بود. از تيم سپاهان هم فقط ابوالهيل از مسعود مرادي داور اين ديدار كارت زرد دريافت كرد.

در ضربات پنالتي تيم سپاهان موفق شد با حساب چهار بر دو مقابل پرسپوليس به برتري برسد. براي سپاهان عقيلي، نويدكيا، ابوالهيل و عمادرضا گلزني كردند و فقط توپ اكبري وارد دروازه پرسپوليس نشد. براي تيم پرسپوليس هم باقري و حاجي زاده گلزني كردند و توپ رضايي و نيكبخت وارد دروازه نشد.

تيم سپاهان اصفهان در مجموع با نتيجه پنج بر سه برنده اين ديدار شد و براي دومين بار در تاريخ جام حذفي كشور جام قهرماني را بالاي سر برد.

کد خبر 383955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha