در افتتاحیه سی‌امین کنفرانس وحدت مطرح شد(۳)؛

توجیه تروریسم از خود تروریسم خطرناک تر است

توجیه تروریسم از خود تروریسم خطرناک تر است

دمیر محی الدین معاون مفتی مسلمانان روسیه گفت: باید به سوالات مختلف در رابطه با ارتباط میان ایمان و کفر پاسخ دهیم. امروزه وحدت امت مسلمانان بیش از هر چیز دیگری مورد هدف است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: آنچه که امروز در جوامع اسلامی می گذرد این است که فرزندان مسلمانان با هم متحد نیستند. تفرقه، حسدورزی و مسائلی که امروز  با آن مواجه هستیم هیچ کدام با آموزه های دینی ما ارتباطی ندارد. کشور عراق شریف ترین انسان ها را بعداز انبیاء به خودش دیده، جایی که همیشه خاستگاه مقاومت بوده است.

وی افزود: کشور عراق توانسته در مقابل دشمنان اسلام در طول این سال ها بایستد و کلمه حق را بگوید در حالی که در عراق روز و شب خون ریزی ها ادامه دارد و بچه ها و مردمان ما کشته می شوند. درست است که در سخنرانی های امروز همه از چنگ زدن به ریسمان الهی سخن گفتند ولی به عقیده من ما نتوانستیم به ریسمان الهی چنگ بزنیم، از مسلمانان می خواهم که افتخار و عزت اسلام و مسلمین را به یاد آورند.

مفتی اهل سنت عراق در پایان تصریح کرد: ما در مقابل کسانی که خون ریزی می کنند مقاومت می کنیم  و به مبارزه خود ادامه می دهیم. ما مانع تفرقه دشمنان خواهیم شد و هزینه این ایستادگی را هم پرداخت خواهیم کرد.

دمیر محی الدین معاون مفتی مسلمانان روسیه در بخش دیگری از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: در این موضوع که وحدت از مسائل اساسی امت اسلامی است شکی نیست. بر همین اساس روابط میان امت های اسلامی باید در راستای پیروی از حق باشد. ما حق نداریم که در میان بعضی از صفوف امت اسلامی به خاطر اینکه با ما اختلاف دارند تفرقه ایجاد کنیم و باید تلاش کنیم که به یک گفتگوی واحد دستیابی پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که می توان انجام داد این است که به سوالات مختلف در رابطه با ارتباط میان ایمان و کفر پاسخ دهیم. اگرچه این سوال قبلا توسط مجتهدین پاسخ داده شده ولی با این حال لازم است تاکید کنم که امروزه وحدت امت مسلمانان بیش از هر چیز دیگری مورد هدف اسلام است به همین دلیل باید همه تلاش ها بر این اساس استوار باشد.

خلیل حمدان نماینده رئیس مجلس لبنان و جنبش امل گفت: تکفیری ها چهره جهان اسلام را تغییر دادند، ما امروز در مرحله حساسی هستیم که خیلی ها وحدت و اولویت های جهان اسلام را فراموش کرده اند. در هند، لبنان، ترکیه و یمن مسلمان مورد تعرض دشمنان قرار گرفته اند و حتی در فلسطین پخش اذان ممنوع شده است.

وی افزود: این اتفاقات منفی که امروز می بینیم نتیجه کارهای پلید تکفیری هاست که تلاش کردند دولت ها را به خودشان مشغول کنند تا دشمن اصلی و صهیونیسم فراموش شود.

نماینده جنبش امل افزود: به گفته امام موسی صدر توجیه تروریسم از خود تروریسم خطرناک تر است ما باید یک طرح عملی و توصیه اساسی برای حل مشکل فلسطین ارائه دهیم. لبنان تجربه غنی در مقابله با صهیونیسم دارد. ما با روش های علمی و عملی توانستیم اختلاف را دور و زبان گفتگو را حاکم کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: زبان گفتگو باید یک زبان جهانی و علیه تروریسم و تکفیر باشد. از همین جا و از این تریبون به کسانی که دنبال گفتگو و وحدت هستند سلام می فرستیم و درخواست آزادی دو برادر یعقوب و سیدبدرالدین که توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند، داریم و می خواهیم بیشترین تبلیغات برای آزادی آنها صورت بگیرد.

کد خبر 3851446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha