۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۰۰

معاونت فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خبر داد:

افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه طی دهه فجر

افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه طی دهه فجر

کرمانشاه- معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام میرزائی امروز سه شنبه در نشست ستاد گرامیداشت برنامه های دهه فجر که در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی قطعه ای از تاریخ نورانی ملت متعهد و متمدن است گفت: شعار محوری ما در دهه مبارک فجر «گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» است.

وی ابتدا به برنامه های کمیته نیروهای مسلح اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر استقبال نمادین از لحظه ورود امام (ره) به میهن اسلامی از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی(ره) تا مزار شهدای کرمانشاه با  رژه موتور سواران صورت می گیرد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از دیدار فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، سرکشی از خانواده های معظم شهدای نیروی های مسلح که به صورت مشترک توسط فرماندهان ارشد نیروها در استان انجام خواهد شد.

وی  افزود:  همچین در ادامه برنامه ها و در ۱۴ بهمن شرکت گسترده نیروهای مسلح درمراسم عطر افشانی مزار شهدا در دستور کار است و برگزاری محفل انس با قرآن در سطح استان ویژه نیروهای مسلح و به میزبانی نیروی انتظامی از دیگر برنامه های ما است.

میرزائی از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی طی این ایام خبر داد.

برگزاری مراسم نورافشانی و گلبانگ انقلاب در ۳ نقطه کرمانشاه

وی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که طی این سال های اخیر انجام شده و با استقبال مردم همراه بوده مراسم گلبانگ تکبیر و نور افشانی است گفت: امسال  نیز در سه نقطه از شهر کرمانشاه(استادیوم آزادی، پارک شیرین و شهدای گمنام پارک کوهستان) در شب ۲۱ بهمن  این مراسم برگزار خواهد شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه های کمیته بسیج پرداخت و افزود: این برنامه ها در سطح گسترده ای انجام خواهد شد که اصلی ترین آن برنامه ها برپایی جشن پیروزی انقلاب در طول دهه فجر است.

وی از رژه موتور سواران بسیجی همزمان با ورود امام(ره) به کشور، دیدار فرماندهان بسیج و سپاه با ائمه جمعه، برگزاری مراسم روز قشر بسیج کارمندی، حضور بسیجیان در مهمانی لاله ها، دیدار نخبگان بسیجی، کارگران و کارفرمایان با امام جمعه، برگزاری دعای ندبه در ۱۵ بهمن و شرکت در نماز جمعه به عنوان دیگر برنامه های کمیته بسیج خبر داد.

میرزائی تلاش برای تقویت پیوند میان نسل های انقلاب و افزایش آگاهی و بصیرت نسل جوان را از اولویت ها دانست و گفت: در این راستا برگزاری صبح گاه سراسری در مدارس به همراه زنگ فجر با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش به اجرا در خواهد آمد.

ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم و افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی

وی یکی از زیباترین ماموریت های بسیج را بحث محرومیت زدایی بیان کرد و خاطر نشان کرد: در این راستا گروههای جهادی در ایام دهه فجر به مناطق محروم اعزام خواهد شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان داشت: ویزیت رایگان مردم  در محلات حاشیه نشین کرمانشاه و روستاهای محروم با اعزام تیم های پزشکی در این دهه صورت خواهد گرفت.

وی از افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: همچنین در این راستا ترتیبی اتخاذ شده که بسیجیان از کارخانه ها و صنایع تولیدی در سطح استان بازدید به عمل خواهند آورد.

به گفته میرزایی برنامه هایی از قبیل دیدار از خانواده شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم، برگزاری سالروز عملیات والفجر ۱۰، برگزاری کارگاه شعر مقاومت و پایداری، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی و مشاوره رایگان در خصوص بحث اشتغال، برگزاری مسابقات تیراندازی جهت مدیران کارگری استان، نمایشگاه کاریکاتور، برپایی ایستگاه صلواتی، و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه ها در طول دهه است.

وی  تصریح کرد: افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی که قرار بود در هفته بسیج صورت بگیرد با تاخیر در ۲۰ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه یادآور شد: در راستای تعالی فرهنگ انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی گری و استکبار ستیزی حلقات صالحین به بازخوانی اصول امام(ره) خوهند پرداخت.

وی از برپایی کارگاه پیشگیری از اعتیاد در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: این کارگاهها در محله های آسیب پذیر و محروم از جمله آقاجان و ملاحسینی برپا خواهد شد.

میرزائی در پایان گفت: به پاس قدردانی از اصحاب رسانه اردوی یک روزه به مناطق جنگی برای آنها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 3886376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha