۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری برنامه‌های متنوع در مساجد استان کرمانشاه طی دهه فجر

برگزاری برنامه‌های متنوع در مساجد استان کرمانشاه طی دهه فجر

کرمانشاه- مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری برنامه های متنوع در مساجد استان کرمانشاه طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب صفری، امروز چهارشنبه در دومین روز از نشست کمیته های ستاد بزرگداشت دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه برگزار شد، بر گرامیداشت ایام الله دهه فجر که سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است تاکید کرد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشاره ای نیز به پیروزی انقلاب اسلامی و هم چنین اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی تا کنون و علی رغم تحریم ها و توطئه های دشمنان داشت و این اقدامات را بزرگ برشمرد.

  وی اشاره ای به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب داشت و گفتک پس از انقلاب، نظام اسلامی اقدامات زیادی را در حوزه های خدماتی و محرومیت زدایی انجام داده است.

صفری سرمنشا انقلاب اسلامی را مساجد و روحانیون عنوان کرد و گفت: همراهی مردم با نهضت امام (ره) از مساجد آغاز شد.

وی اشاره ای به برنامه های بزرگداشت ایام الله فجر داشت و از آماده سازی مساجد استان برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کرمانشاه، یکی از مقدس ترین اماکن را مسجد دانست که می توان جشن های مردمی انقلاب را در آنها با محوریت مساجد برگزار کرد.

وی افزود: زادگاه انقلاب و پشتیبانی آن در مسجد بود و پس از پیروزی انقلاب هم پشتیبانی جنگ، سازماندهی نیرو و حمایت از رزمندگان در مساجد صورت می گرفت.

صفری ادامه داد: مساجد از این جهت برای ما بسیار مهم است و باید مساجد را به بهترین شکل ممکن برای جشن های انقلاب آماده کنیم.

وی اشاره ای نیز به فعالیت های صورت گرفته در مساجد برای برگزاری جشن های انقلاب گفت: تا کنون در این زمینه ۲ جلس با حضور ۱۰ اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه صدا و سیما، شهرداری، آموزش بسیج محلات، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بنیاد شهید، حوزه علمیه و هلال احمر برگزار شده واین نهادها اعضای کمیته مساجد هستند.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کرمانشاه  گفت: در این راستا مساجد را برای استقبال از دهه فجر غباروبی و را از هفته قبل تا ۱۲ بهمن آماده ساز و آذین بندی کرده ایم و در دست انجام است.

وی از برگزاری جشن در اکثر مساجد استان خبر داد و گفت: حداقل یک مراسم جشن در هر کانون مسجد استان برگزار می شود.

صفری از برگزاری محافل قرآنی در دهه مبارک فجر در مساجد و اهدای ثواب این قرائت های قرآن به روح شهدای انقلاب خبر داد و گفت: برگزاری گفتمان انقلاب با حضور روحانیون و چهره های استانی و کشوری در مساجد از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی در مساجد به ویژه کانون ها و تجلیل از برترین ها خبر داد و گفت: تأسیس و افتنتاح ۱۰ کانون جدید در مساجد و راه اندازی و تجهیز آن در این ایام از دیگر اقدامات مد نظر است.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کرمانشاه از پیوند مدارس و مساجد با حضور دانش آموزان در دهه فجر خبر داد و گفت: جشن و نماز جماعت و دیداری با هیئت امنا و امام جماعت مساجد از دیگر برنامه های کمیته مساجد در دهه فجر است.

وی هم چنین از برگزاری یادواره شهدا در تعدادی از مساجد با حمایت بنیاد شهید استان خبر داد و افزود: تجلیل از هیئت امنا مساجد، خادم، امام جماعت، مسئول کانون و بسیج در تمام شهرستان ها نیز در دست اقدام است.

صفری گفت: هم چنین در میلاد حضرت زینب کبری(س) برخی از مساجد که به همین نام هستند را پای کار آورده و  مراسمی به این مناسبت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱۷ کانون مساجد در استان داریم افزود: با رویکرد بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در این ایام توزیع اعتبار بین این کانون ها صورت می گیرد.

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره قرآن مدهامتان و تجلیل از نفرات برگزیده در رشته های مختلف در یکی از مساجد سطح شهر کرمانشاه طی دهه فجر خبر داد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کرمانشاه  از برگزاری زنگ انشاء با موضوع «نقش مساجد در اقلاب اسلامی»، اعزام روحانیون به مساجد سراسر استان با همکاری اداره کل اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی، پوشش زنده اخبار و برنامه های مساجد در رسانه ها و صداوسیما و برگزاری نمایشگاه فرهنگی و کتاب، روزشمار انقلاب(تصاویر) وقایع انقلاب در برخی از مساجد به عنوان بخشی از برنامه های کمیته مساجد در این ایام یاد کرد.

 وی از برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت کانون تخصصی ورزش، دعوت از مسئولین جهت حضور در مساجد، تبیین دستاوردهای انقلاب و عملکرد دستگاه خود و پرسش و پاسخ، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی در مساجد، حضور کانون ها و هیئت ها در نماز عبادی سیاسی جمعه و  حضور در راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن به عنوان دیگر برنامه های این ایام خبر داد.

صفری افزود: هم چنین طنین بانک الله اکبر در مساجد در شب ۲۲ بهمن از طریق مساجد صورت می گیرد و هنرمندان با برنامه های متناسب با انقلاب و مسجد در برنامه های ما حضور دارند. هم چنین ایستگاه های صلواتی در مسجد به مناسبت دهه فجر برپا می شود.

کد خبر 3887418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha