۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷

اخبار پلیس/

شرور سابقه‌دار در کرمانشاه دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد

شرور سابقه‌دار در کرمانشاه دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری شرور سابقه دار در عملیات مقتدرانه پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: وی پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه عدالت داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی " گفت: در پی شکایت شهروندان مبنی بر اینکه فردی سابقه دار با سلاح سرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه قدرت نمایی می کند و با این کار موجب ناامنی و سلب آسایش شهروندان شده است، با توجه به اهمیت موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری ۲۴ الهیه این فرماندهی با اشراف کامل اطلاعاتی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت پس از انجام تحقیقات میدانی، این فرد را شناسائی کنند که بدون فوت وقت اکیپی از ماموران کارآزموده پس از هماهنگی با مقام قضائی جهت دستگیری متهم به محل مراجعه کردند اما وی به محض مشاهده ماموران با سلاح سرد به اکیپ گشت حمله ور شد.

وی با بیان اینکه عوامل انتظامی پیش از هرگونه اقدام خطرناکی متهم را دستگیر کردند، ادامه داد: علاوه بر اتهام وی در حمل سلاح سرد و تمرد از ماموران، درگیری های متعدد منجر به جرح با شهروندان، فروش و قاچاق مواد مخدر نیز از جمله شرارت های این متهم است که در دستگاه های قضائی و امنیتی به ثبت رسیده است.

سرهنگ "شیرزادی" خاطرنشان کرد: این شرور پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه عدالت داده شد.

وی با بیان اینکه شرارت، مزاحمت و رعب و وحشت در بین مردم از جمله جرایم خاص محسوب شده و قانون برای مرتکبان این اعمال مجازات سنگینی در نظر گرفته است، افزود: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

مه را با «دیدن» و «دیده شدن» بشکنید

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وقوع پدیده مه گرفتگی در بخشی از محورهای مواصلاتی کرمانشاه، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری حرکت کنند.

سرهنگ "فضل الله شیری" بیان کرد: دو نکته بسیار مهم برای رانندگی در مه وجود دارد که اساس همه توصیه های کارشناسان ترافیک و ایمنی حمل و نقل است یکی «دیدن» و دیگری «دیده شدن» است.

وی افزود: منظور از دیدن آن است که همه رانندگان در حال حرکت در منطقه مه گرفته باید با استفاده مناسب از چراغ های وسیله نقلیه در نور پایین و توجه کامل به جلو ضمن کاهش سرعت تا حد مطمئن فرصت دیدن مسیر جاده و سایر کاربران ترافیک را برای خود فراهم سازند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دایره شمول کاربرانی که باید تلاش کنند در شرایط مه گرفتگی دیده شوند وسیع تر است و علاوه بر وسایل نقلیه شامل عابران و چوپانان نیز می شود و منظور این است در این شرایط که دید افقی و عمقی همه کاربران ترافیک نسبت به همدیگر بسته به میزان غلظت مه کاسته می شود، همگی باید کاری کنند چه در حال حرکت و چه در حال توقف به موقع از سوی طرف مقابل دیده شوند.

سرهنگ شیری گفت: رانندگان خودرو ها باید باید با روشن کردن چراغهای بزرگ جلو و چراغهای خطر چهار طرف امکان دیده شدن خود را برای خودروهای جلو و پشت سر میسر سازند و چوپانان نیز با استفاده از چراغ فانوس می توانند حضور خود را در محل مه گرفته به رانندگان نشان دهند.

وی خطاب به کاربران پیاده توصیه کرد: در جایی که غلظت مه بسیار زیاد است می توانند با شنیدن صدای خودروها وجود آنها را در محل درک کنند ولی تشخیص فاصله با استفاده از کم و زیاد شدن صدا براساس قوانین فیزیکی معکوس است، لذا با شنیدن صدا فقط باید صبر کرد تا خودروی منبع صدا رد شود.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی مخلان نظم و امنیت در جامعه را بلافاصله از طریق مرکز فوریت ‌های پلیسی ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

کاهش ۲۰ درصدی جرایم مالی در شهرستان گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته جرایم مالی و اقتصادی ۲۰ درصد، نزاع دسته جمعی ۲۳ درصد، سرقت منزل هفت درصد و سایر جرایم ۱۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سرهنگ "محسن ویسی" اظهار داشت: با انجام برنامه ریزی های هدفمند و اجرای طرح های مقابله ای در سطح حوزه استحفاظی و نیز انجام پبش بینی های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد کاهش انواع جرایم در سال ۹۵ بودیم.

وی افزود: طی ده ماهه گذشته جرائم مالی و اقتصادی ۲۰ درصد، نزاع دسته جمعی ۲۳ درصد، سرقت منزل هفت درصد و سایر جرایم ۱۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: آمارهای فوق بیانگر عملکرد مطلوب فرماندهی انتظامی شهرستان گیلانغرب است که در سایه برنامه ریزی های دقیق و زحمات بی دریغ عوامل انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.

سرهنگ ویسی در ادامه با اشاره به توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرایم به ویژه سرقت، ارائه آموزش همگانی، به کارگیری توصیه و هشدارهای پلیسی و دقت در نگهداری از اموال را مهمترین اقدامات در زمینه پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم برشمرد.

وی همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی مخلان نظم و امنیت در جامعه را بلافاصله از طریق مرکز فوریت ‌های پلیسی ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 3905165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha