۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۸

نبوی در نشست بررسی کارنامه انقلاب اسلامی:

شاخصه پیشرفت ما «قدرت ملی» است

شاخصه پیشرفت ما «قدرت ملی» است

نبوی مدیر مسئول روزنامه رسالت گفت: یکی از شاخصه های پیشرفت ما قدرت ملی ما است که در دنیا جایگاه خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نبوی مدیر مسئول روزنامه رسالت بعدازظهر امروز در نشست «بررسی کارنامه نظام جمهوری اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی، قدرت نرم را مطرح کرد و با همین قدرت توانست به پیروزی برسد اما از قدرت نظامی استفاده نکرد و مبارزات مسلحانه در ایران به نتیجه نرسید.

وی  با اشاره به اینکه ۱۸ تیر سال ۷۸  و فتنه ۸۸ نقطه عطف این نظام بود، افزود: کسانی که در ۱۸ تیر ۷۸ شکست خورده بودند، در سال ۸۸ به عرصه آمدند و ۹ ماه فتنه را ایجاد کردند، اما باز جمهوری اسلامی ایران قدرت  قدرت نرم خود را به رخ کشید و این نشان‌دهنده ظرفیت انقلاب اسلامی ایران است.

نبوی ادامه داد: قدرت نرم جمهوری اسلامی، تأثیرگذاری خود را در داخل در خنثی کردن توطئه‌ها و در خارج از کشور در ایجاد خط مقاومت که تلاش جهانی شده که این خط شکسته بخورد، نشان داد.

وی افزود: به دنبال انتخابات ۹۲ مشارکت جدی در کشور رقم خورد و در عین حال طی سالهای اخیر قدرتی در دنیا شکل گرفت که توانمندی هسته ای ما را به رسمیت شناختند که البته قصد داشتند از این سوءاستفاده کنند؛ اما به هر حال قدرت هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شد.

وی گفت: آمریکا یک کشور ابر قدرت است اما امروز قدرت آن رو به افول است در حالی که قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه در حال افزایش است.

مدیر مسئول روزنامه رسالت گفت: یکی از شاخصه های پیشرفت ما قدرت ملی ما است که در دنیا جایگاه خوبی در این زمینه داریم.

برتری دیپلماسی ایران در منطقه

در ادامه این نشست محمدرضا مرندی از اساتید دانشگاه عنوان کرد: با گذشت بیش از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی و کم کاری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی امروز شاهدیم که متاسفانه در میان خودی ها این تحلیل رایج شده که نظام جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد بوده است.

وی افزود: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر شاهد بودیم که برخی شبکه های ماهواره ای این نظام را با نظام شاه مقایسه کرده و نتیجه این می شد که سیستم پهلوی کاراتر بوده است.

مرندی با مقایسه برخی شاخصه های قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: رژیم پهلوی در سال ۵۴ اعلام کرده بود که در سال فقط ۳۳ روز تولید داخلی داریم و باقیمانده روزها از خارج واردات انجام می دهیم در حالی که سازمان فائو در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد: که ایران نخستین صادر کننده در حوزه کشاورزی در منطقه است.

وی ادامه داد: با اشاره به شاخصه های بهداشتی گفت: پس از پیروزی انقلاب حدود ۲۰ سال سن امید به زندگی افزایش پیدا کرده است البته نقاط ضعف هم برای کارنامه انقلاب اسلامی وجود دارد اما شاید بهتر باشد ابتدا نقاط قوت را دیده تا به یک تعادل برسیم و سپس نقاط ضعف را بیان کنیم.

مرندی گفت: در حوزه سیاست خارجی نظام آیا برای ما همین نقطه قوت نیست که در سال ۲۰۰۳ آمریکا، صدام را سرنگون کرد و عراق را در دست گرفت اما امروز عراق متحد ایران است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ۵ سال است که تمام دنیا جمع شده اند تا متحد ایران یعنی سوریه را ساقط کنند اما ایران نخواست و این خواسته همه دنیا محقق نشد، چند ماهی است که با برتری دیپلماسی ایران، روسیه وارد جنگ سوریه شده است.

کد خبر 3905220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha