دبیر ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه اعلام کرد :

میدان امام حسین (ع) میزبان عزاداران فاطمی می شود

میدان امام حسین (ع) میزبان عزاداران فاطمی می شود

دبیر ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه گفت: امسال هم طبق روال سال های قبل میدان امام حسین(ع) با عناوین متعدد برنامه ای میزبان عزاداران ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا فاطمیان پور دبیر ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال نیز با هدف پاسداشت ارزشهای دینی و آشنایی با شخصیت والای حضرت زهرا(سلام الله علیها)، ترویج سبک زندگی اسلامی و دفاع از حریم ولایت ویژه برنامه های ایام فاطمیه از ابتدای دهه اول تا پایان دهه دوم در میدان امام حسین(علیه السلام) برگزار می شود.

رییس فرهنگ سرای شهر در تشریح برنامه های ویژه این ایام افزود : نمایشگاه «کوچه های بنی هاشم» که ترکیبی هنری از هنرهای تجسمی ، نمایشی و نور و صوت است ؛ نمایشگاه "یاس فاطمی" که نمایشگاه و فروشگاه کتاب می باشد ؛ در سوگ یاس که اجرای تعزیه و نمایش های آئینی است و "آئین سنتی سمنوپزان" در کنار اقامه عزای فاطمی از جمله مهمترین برنامه های امسال ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در بخش دیگری از سخنان خود گفت : زمان برپایی و برگزاری ویژه برنامه ها از روز شنبه ۲۳ بهمن ماه همزمان با آغاز دهه اول و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به روایتی ) شروع و تا پایان دهه دوم ۱۲ اسفندماه که روایت معتبرتر روز شهادت حضرت می باشد ادامه خواهد یافت.

دبیر ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه همچنین اضافه کرد که تمامی برنامه های مذکور و نیز مراسم سوگواری و نوحه خوانی در میدان امام حسین(علیه السلام) که میدان آئینی شهر تهران و زیرمجموعه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ است ؛  برگزار می گردد. نمایشگاه یاس فاطمی از ۲۳ بهمن ماه آغاز و به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۶تا۲۰ در خدمت شهروندان و بازدیدکنندگان خواهد بود. در سوگ یاس نیز که  اجرای تعزیه است  از ۲۳ بهمن ماه آغاز و تا یک هفته از ساعت ۱۸تا ۲۰ به اجرای مجالس گوناگون می پردازند. همچنین نمایشگاه کوچه های بنی هاشم از روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه افتتاح و آماده بازدید علاقمندان است. آئین سنتی سمنوپزادن نیز همانند سال گذشته از شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برابر با غروب ۱۱ اسفند ماه آغاز و تا ظهر روز شهادت ۱۲ اسفند ماه  در کنار اقامه عزای فاطمی ادامه خواهد یافت.

سید علیرضا فاطمیان پور در پایان ضمن اعلام این مطلب که پیش بینی می شود امسال نیز همچون سال گذشته نمایشگاه و دیگر ویژه برنامه ها با استقبال خوب مخاطبان روبرو گردد ؛  از تمامی شهروندان دعوت کرد تا از تمامی بخش ها و برنامه های ویژه بزرگداشت ایام فاطمیه استفاده نمایند.

کد خبر 3907142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha