۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶

چهارشنبه جاری در تهران؛

ویراست تازه و دو ترجمه از کتاب «فلسطین» رونمایی می‌شود

ویراست تازه و دو ترجمه از کتاب «فلسطین» رونمایی می‌شود

ویراست تازه‌ای از کتاب «فلسطین» شامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع فلسطین و ترجمه عربی و انگلیسی این کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ویراست تازه‌ای از کتاب «فلسطین» شامل مروری بر بیانات رهبر انقلاب اسلامی در موضوع فلسطین از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۵ که به کوشش سعید صلح میرزایی گردآوری و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه و همزمان با کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و قدس رونمایی می‌شود.

سعید صلح میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این کتاب عنوان داشت: زمانی که نتانیاهو، در تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۴ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کتاب فلسطین را در مقابل چشم حاضران بر سر دست گرفت، به مصداق ضرب المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» باعث شد که این کتاب و محتواهای مستدل و بلند آن، بیشتر در نظرها بیاید.

وی ادامه داد: آرمان نجات فلسطین از اوّلی‌ترین خواستهای ملّت ایران در نهضت اسلامی بوده است و پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که روح تازه‌ای در رگ ملت قهرمان فلسطین ایجاد شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی هم از نخستین روزهای انقلاب اسلامی، به روشنگری در زمینه‌ فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر اسرائیل پرداخته است.

به گفته مؤلف، این کتاب شامل هشت بخش است که بخش اول، تحت عنوان «کلیات» فصل‌هایی را با عنوان اهمیت فلسطین، جمهوری اسلامی و فلسطین، اسرائیل و صهیونیسم، اسرائیل، غرب و آمریکا و اسرائیل و دولت‌های عرب و مسلمان شامل می‌شود. بخش دوم کتاب نیز به موضوع شکست‌ها و پیروزی‌ها می‌پردازد و درباره اقدامات مبارزین فلسطینی است.بخش سوم  نیزبا موضوع «مسئولیت‌ها» نوشته شده است که برخی از فصل‌های این بخش عبارتند از مسئولیت‌های مردم فلسطین، وظایف امت اسلامی، مسئولیت جمهوری اسلامی و روز قدس، که به خاطر اهمیت در فصلی مجزّا مورد بحث قرار گرفته است. همچنین موضوع وظایف دولت‌های اسلامی، رسانه‌ها و مسئولیت نخبگان نیز در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بخش چهارم از کتاب درباره‌ جنایات اسرائیل است و مخاطب را با تاریخ قساوت‌آمیز این رژیم جعلی و نامشروع آشنا می کند. بخش پنجم هم  از راه‌حلها می گوید. هم از راه‌حلهای غلط و هم راه‌حلهای صحیح. در بخش ششم موضوع قهرمانان فلسطین مورد توجه قرار گرفته است و در بخش هفتم موضوع «روشنگری» مورد توجه است که در این فصل به برخی از شبهات مطرح‌شده اشاره و پاسخ آن از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی استخراج شده است. همچنین بخش هشتم کتاب نیز به آینده‌ فلسطین می‌نگرد و وعده‌ صدق رهبر انقلاب مبنی بر آزادی قطعی فلسطین و نابودی اسرائیل را تشریح می‌کند.

صلح میرزایی ادامه داد: اوّلین خطبه‌ نمازجمعه‌ رهبر انقلاب در دوّمین روز قدس که در تاریخ ۵۹/۵/۱۷ ایراد شده است و مقدمه‌ مفصل دکتر ولایتی نیز از دیگر بخش‌های این ویراست تازه هستند.

به گفته وی این اثر به مناسبت برگزاری «ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه‌ فلسطین» ویرایش شده است و اکنون مشتمل بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۸ تا بهمن ۱۳۹۵ است و در ابتدای این نسخه‌ جدید، با بیاناتی از حضرت امام خمینی (ره) نیز همراه شده است.

صلح میرزایی تصریح کرد: نسخه‌ جدید این اثر و ترجمه‌ عربی و انگلیسی آن در چهارم اسفندماه و در این کنفرانس رونمایی می‌شود.

کد خبر 3911370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • صفری تبار IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      0 0
      سلام تبریک عرض میکنم به برادر عزیزم آقای صلح میرزایی بابت این کتاب ارزشمند اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای قدس الله نفسه الزکیه