۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱

مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی شیخ صدوق برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی شیخ صدوق برگزار شد

شهرری- عصر امروز مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی شیخ صدوق(ره)، در جوار بقعه شیخ صدوق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی شیخ صدوق(ره)، عصر امروز در حضور جمع کثیری از علما و فرهیختگان علمی در جوار بقعه شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم حجت الاسلام سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری طی سخنانی  گفت: شیخ صدوق(ره) به عنوان محدث بزرگ یکی از سرمایه‌های عظیم کشور ما است.

وی افزود: در کنگره شیخ صدوق(ره) شرکت کنندگان بسیاری داشتیم در بخش ادبی ۵۰۰ اثر و در بخش مجازی ۱۳۰ اثر ارسال شده که از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری بیان داشت: خداوند در قرآن کریم بارها قصه انبیا سابق و تحریم‌ها، فشارها، محاصره‌ها و سختی‌های آنها را متذکر می‌شود.

اوتارخانی ادامه داد: داستان رنج و مصائب انبیاء در قرآن خود یک روضه است برهمین اساس کسی نمی‌تواند به ما اعتراض کند که چرا شما شیعیان اهل روضه هستید.

در بخش دیگر مراسم حجت الاسلام سید محمد حسین میرلوحی دبیر علمی این کنگره، گفت: اگر ما به جای مباحث نظری و تئوری از همین فضائل و قصه‌های انبیاء برای فرزندان خود سخن بگوییم اثرات مثبت آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مصادیق فضائل عینی شیخ صدوق است که امروز با توجه به تهاجم فرهنگی اگر آن درباره ایشان برای جوانان خود صحبت کنیم الگوی مناسبی برای آنها خواهد بود، امروز در جامعه ما به لحاظ عقیدتی و اخلاقی آسیب‌هایی مشاهده می‌شود که جان خراش و نگران کننده است برای رفع این آسیب‌ها باید به نسل جوان مصداق و الگو معرفی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: شیخ صدوق مصداق جوانی است که علمای بزرگ بر منبر او حاضر شده و از علم او بهره می‌بردند.

دبیر عملی نخستین کنگره شیخ صدوق(ره) ادامه داد: ما باید بتوانیم با استفاده از تکنولوژی روز برای گسترش معارف اهل بیت(ع) یوسف‌های خود را معرفی کنیم تا جوانان ما وقت خود را به بطالت نگذرانند.

در بخش دیگر جهانگیر الماسی پیشکسوت و هنرمند سینما و تلوزیون، گفت: شیعیان به برکت اهل بیت(,ع) داری مبانی بسیار ارزشمندی هستند که دیگر مکاتب دنیا آن را ندارند.

الماسی ادامه داد: چند قرن است که شبه دین دارن بخصوص صهیونیست به روشهای مختلف تلاش می‌کنند نسل جوان مسلمان را نسبت به میراث گذشته خود غریبه نگاه دارند.

این پیشکسوت هنری مهمترین علت شکست اسلام بعد از ۷۰۰سال در اروپا را در شکستن باورها و دورکردن نسل جوان از آرمانهای دین اسلام بیان کرد و گفت: امروز توجه به رجعت و معماری دینی بخصوص در حوزه تشیع سبب زنده ماند هویت انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام به خصوص در تشیع راه رسیدن به این منظور بسیار آسان و همراه با لذت معنوی است، ابراز کرد: امروز در جامعه با تبلیغات گسترده برای کسب ثروت جوان از هویت واقعی خود دور می‌شود در حالی که شیخ صدوق کسی بود که در اوجو جوانی هدفش جمع آوری احادیث اهل بیت(ع) بود.

در بخش پایانی آیت‌الله رفیعی پور رئیس موسسه پیام امام هادی(ع) قم با اشاره به فعالیت‌های موسسه امام هادی(ع)، گفت: این موسسه در زمینه آثار شیخ صدوق(ره) فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.
وی افزود: رسانه‌های ما در معرفی شیخ صدوق کوتاهی کردند.

کد خبر 3932756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha