۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

نیروهای بومی استان بوشهر در اولویت اشتغال فازهای پارس جنوبی

نیروهای بومی استان بوشهر در اولویت اشتغال فازهای پارس جنوبی

بوشهر - نماینده کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای بومی استان بوشهر در اولویت اشتغال در فازها و صنایع مستقر در پارس جنوبی قرار دارند.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گام‌های نهایی برای تکمیل تعدادی از فازهای پارس جنوبی در دست اقدام است و هفته گذشته با حضور وزیر نفت بازدیدی را از این فازها که به‌زودی با حضور مقامات ارشد کشور افتتاح می‌شوند، داشتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸، پالایشگاه فاز ۱۹ و پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

الماسی بیان کرد: تلاش‌های ویژه‌ای را برای بهبود وضعیت اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی داشته‌ایم و بر اساس ماده قانونی ۵۸ برنامه ششم توسعه اولویت اشتغال در این مناطق با نیروهای بومی با توجه به محل سکونت نسبت به محل عملیاتی است.

نماینده کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌ها و موافقت‌های صورت گرفته شاهد اشتغال نیروهای بومی در این صنعت باشیم و مشکل بیکاری جوانان مناطق پیرامونی فازهای پارس جنوبی کاهش یابد.

وی در ارتباط با تصویب بسته پیشنهادی ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های عمرانی در جنوب استان بوشهر، گفت: این پکیج در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در مناطق پیرامونی تصویب شده است.

الماسی افزود: در گذشته رویکرد شرکت‌های نفتی، تولیدمحور بوده ولی با مجموعه تلاش‌های صورت‌گرفته، این رویکرد تغییر کرده و نگاه ویژه‌ای به مناطق پیرامونی و مسئولیت‌های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای این بسته ۶۰۰ میلیارد تومانی نقش مهمی در بهبود وضعیت عمرانی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر خواهد داشت.

کد خبر 3945129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha