۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹

حجت الاسلام رئیسی در جمع خبرنگاران:

«کرامت و کار» شعار دولتم است/ نگاهم به اقتصاد جناحی نیست

«کرامت و کار» شعار دولتم است/ نگاهم به اقتصاد جناحی نیست

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با بیان اینکه حتما کاندیداها باید بیش از مردم خود را به قانون پایبند بدانند، گفت:قانون باید محور کاندیداها و مجریان انتخاباتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز پس از فرایند ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی راضی شدنش برای حضور در انتخابات اظهار کرد: آنچه بر زبانم تا همین اواخر بود، امتناع از حضور در انتخابات بود چرا که جایگاهی که امروز در تولیت آستان قدس رضوی در اختیار دارم با هیچ مسئولیتی قابل مقایسه نیست.

وی در همین باره افزود: بسیاری به من می گفتند اگر در یک حوزه وسیع تر بتوان گره بیشتری از نیازمندان باز کرد، چه دلیلی دارد که حضور پیدا نکنید اما من تا همین اواخر بنای بر حضور در انتخابات نداشتم اما با دیدن مشکلات مردم متوجه شدم که بیشترین مراجعات به آستانه قدس رضوی پیرامون درخواست برای اشتغال است.

رئیسی با اشاره به لزوم بهره گیری از همه دستجات سیاسی و تمام کسانی که در اندیشه اعتلای کشور هستند، ادامه داد: در بسیاری از کشورها نیروی توانمند تحصیلکرده ما مشغول است اما چنانچه فضای کسب و کار فراهم باشد حاضر خواهد بود منافعش را برای کشورش بگذارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حتما امکان تغییر و تحول در شرایط موجود است، تصریح کرد: گام اول برای تحقق این مسئله تحول در نظام مدیریتی است اما این بدان معنا نیست که امروز دولتمردانی که در جای جای کشور مشغول تلاش هستند، کارشان ارزشمند نیست اما باید رویکردها تغییر کند.

وی با اشاره به مسئله حمایت از تولید و نقش مردم در اقتصاد خاطرنشان کرد: در صورت اجرای شدن اقتصاد مقاومتی، تکانه های این حوزه مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه از وضعیت کلی کشور مطلع هستم و تمام لایه های اداری کشور را می شناسم، گفت: من به واسطه بیش از دو دهه مدیریت آسیب ها را می شناسم و می توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: من به واسطه مسئولیت در آستان قدس رضوی تلاش کردم تا همت خود را در جهت خدمت به فقرا بکار بگیرم.

وی همچنین در ابتدای اظهارات خود با اشاره به موضوع رای مردم در انتخابات مختلف و تاثیر آن بر سرنوشت کشور اظهار کرد: تمام اجزای نظام اسلامی با رای مردم و مراجعه به آرای عمومی رقم می خورد. رای مردم تشریفاتی نیست و می تواند سرنوشت بخش های مختلف کشور را رقم بزند.

رئیسی با بیان اینکه مردم در انتخابات مختلف به آنچه انتخاب کرده اند بازنگاهی می کنند و در عین حال برای آینده تصمیم می گیرند، اضافه کرد: دولت های مختلفی در طول قریب به ۴ دهه از عمر نظام جمهوری اسلامی آمده اند و اقدامات خوب و مثبتی را به سهم خود برای پیشرفت کشور انجام داده اند اما علیرغم همه آن تلاشها، مردم اعم از روستائیان، شهرنشینان و نخبگان این سوال را مطرح می کنند که چرا با وجود ذخایر ارزشمند انسانی و نیروهای مبتکر و خلاق جوان چرا باید بیکاری وجود داشته باشد.

در جمع خبرنگاران در خصوص دلیل ثبت نامش گفت: از تصمیم گیری های سخت زندکی من بود و آستان قدس مسئولیتی دلنشین بود اما نگاه به مشکلات مردم بویژه جوانان و درخواست مردم باعث شد علیرغم میل شخصی به وظیفه عمل کردم و انتخاب با مردم است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه اقتصادی شما چیست و اگر موفق شدید چه برنامه‌ای برای اقتصاد دارید، گفت: کشور فرهیختگانی در حوزه اقتصاد دارد  که در عرصه عمل و اجرا کم نداریم.

وی افزود: در این قضیه نگاهم، جناحی نیست؛ بگذارید بعد از ۳۸ سال که کشور در حال الگو شدن جهانی است، به مسیری برویم که مردم رنج نبینند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، تصرح کرد: می‌توان گام‌های ارزشمندی را در حوزه اقتصادی برداشت؛ برنامه‌های اقتصادی‌ام را به زودی به اطلاع ملت عزیز می‌رسانم.

رئیسی درباره ارتباطش با جمنا افزود: از دل سوختگان انقلاب اسلامی گرد هم آمدند و کار انها مورد احترام است. در نشست اول اسم بنده توسط برخی شرکت کنندگان مطرح شده بود که تشکر می کنم. من در عرصه امده ام و کاندیدای همه مردم و دلسوزان انقلاب هستم و کاندیدای همه گروهها می توانم باشم. خود را مختص یک جریان خاص نمی بینیم و با مردم و برای مردم آمده ام.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص شعار دولتش ادامه داد: شعار دولت ما کرامت و کار است. کار و کرامت نیاز کشور است. کرامت دولت به کرامت مردم است و مردم از فساد اداری نگرانند. کرامت در ارتباط داخلی و بین المللی شرح مفصل دارد.

وی در پاسخ به سوال مجدد درباره ارتباطش با جمنا افزود: جمنا بعنوان یک جبهه معرفی شده است اما ضمن تشکر از حسن ظن آنها، بنده به همه گروهها و جریان ها متعلقم و کاندید آنها هم میتوانم باشم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه اش در حوزه سیاست خارجی گفت: ارتباط ما جز با رژیم غاصب صهیونیستی با همه برقرار خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص بحران سوریه گفت: بارها اعلا شده که سوریه باید توسط خود سوری ها اداره شود و دخالت کشورهای خارجی باعث گره بیشتر خواهد شد.

کد خبر 3952476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دانیال IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      0 0
      صل علی محمد حامی ملت امد صل علی محمد یاور ملت امد صل علی محمد بوی بهشتی آمد