۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۵۵

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان:

سند ۲۰۳۰ با قوانین بالادستی کشور مغایرت دارد

سند ۲۰۳۰ با قوانین بالادستی کشور مغایرت دارد

کرمان – عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: سند آموزش توسعه پایدار ۲۰۳۰ با قوانین بالادستی کشور مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری خزعلی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در شهریور ماه ۹۴ مصادف با سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی سند آموزش توسعه پایدار ۲۰۳۰ برای اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یک‌پارچه در سازمان ملل ارائه شد که  ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی در این سند ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران شتابزده و عجولانه به‌صورت داوطلبانه سند ملی آموزش توسعه ۲۰۳۰ را تهیه کرده و به یونسکو ارائه داده است، افزود: این سند با مدیریت دفتر یونسکو و بدون اطلاع رسانی به مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده و ناگهان در تاریخ ۲۰ آذر سال گذشته از آن رونمایی شد.

خزعلی تصریح کرد: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و برنامه ریزی یونسکو تصویب شد که حاوی نکات قابل تأملی است و تصویب‌نامه هیئت وزیران به‌ امضاء معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ شد.

سند آموزش توسعه ۲۰۳۰ با قوانین بالادستی کشور مغایرت دارد

وی با اشاره به اینکه سند آموزش توسعه ۲۰۳۰ با قوانین بالادستی کشور مغایرت دارد، گفت: در تصویب‌نامه هیئت وزیران ذکر شده که این سند مستند به اصل ۱۳۸ قانون اساسی است حال آن که در سه بخش با این اصل منافات دارد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه سطح این سند بسیار وسیع تر از موارد مذکور در اصل ۱۳۸ قانون اساسی است، عنوان کرد: اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی اعلام می کند که مصوبات هیئت وزیران نباید با متن و روح قوانین مخالف باشد.

خزعلی بیان کرد: اصل ۱۳۸ قانون اساسی اعلام می ‌کند تصویب‌نامه‌های هیئت وزیران باید به اطلاع رئیس مجلس برسد، حال آنکه این مسئله به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه سند ملی آموزش ۲۰۳۰ و دادن تعهد به یونسکو با اصول ۱۵۳، ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی نیز در تعارض است، گفت: اصل ۱۵۳ قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران می‌گوید «هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگی، ارتش و دیگر شئون کشور شود، ممنوع است».

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان  بیان کرد: در اصل ۷۷ قانون اساسی کشور آمده است «عهدنامه‏‌ها، مقاوله‌‏نامه‏‌ها، قراردادها و موافقت‏‌نامه‏‏‌های بین‌‏المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد».

خزعلی عنوان کرد: اصل ۱۲۵ قانون اساسی می‌گوید «امضای عهدنامه‏‌ها، مقاوله‏‌نامه‏‌ها، موافقت‌نامه‏‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‏‌های مربوط به اتحادیه‏‌های بین‏‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رییس جمهور یا نماینده قانونی او است».

 وی با اشاره به اینکه ساختاری که برای چارچوب سند ملی آموزش ۲۰۳۰ در تصویب‌نامه هیئت وزیران در نظر گرفته شده شبیه ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: اعتبار این سند در حدی خواهد بود که به‌ محض تصویب همه دستگاه‌های دولتی موظف به اجرا آن می شوند.

سند ملی آموزش ۲۰۳۰ براساس مدل توسعه غربی است

خزعلی تاکید کرد: با اجرای این سند عزم جدی در تمامی دستگاه های آموزشی برای عملکرد براساس مدل توسعه غربی به‌جای مدل پیشرفت اسلامی ایرانی ایجاد خواهد شد.

 عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان  با اشاره به اینکه بر اساس این سند باید همه آیات حجاب، امر به معروف، سوره نور و ... را تغییر دهیم، بیان کرد: طبق این سند کودکان از چهار سالگی باید با آموزش‌های خلاف حیا و اخلاق آشنا شوند و این موضوع بلوغ زودرس و کنجکاوی را به دنبال دارد.

وی گفت: طبق اعلام خود یونسکو و کنوانسیون حقوق کودک، سن متعارف بلوغ در هر کشور متناسب به شرایط فرق می کند.

خزعلی عنوان کرد: طبق سند ۲۰۳۰ به معلمان و دانشگاهیان ما توهین شده و دانشمندان ما را به اسارت می برد و با این سند تحول فکری و فرهنگی و سند تحول بنیادین از بین می‌رود و با شروطی مبهم و چند تعریف در حقیقت فروش فرهنگ و علم و توانایی‌های کشور است.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وقتِ رونمایی ازاین سند متوجه آن شد، سندی که در بند چهار آن برابری همه عقاید و دیدگاه‌ها را عنوان کرده و بر اساس آن حتی باید عقاید داعش و وهابیت را نیز باید به رسمیت بشناسیم.

خزعلی با اشاره به اینکه در گذشته ما تامل خوبی با همه دنیا داشته ایم و اکنون هم داریم، بیان کرد: آقایان در تعامل با جهان، تنها آمریکا را می‌بینند، ما هیچ‌وقت قطع رابطه  با دنیا نداشته و قبل از این دولت نیز ما با دنیا تعامل داشتیم، اما به جای اینکه بازی بخوریم، بازی می‌دادیم.

بازیگر فعال باشیم نه بازی‌خور

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان  با اشاره به اینکه ما باید بازیگر فعال باشیم نه بازی‌خور، گفت: دشمن در این سند تعهد عملی، اجرایی دقیق گرفته و بعضی از قراردادها تا ۲۵ ساله هستند که به این ترتیب با چند نسل بدهکار جلو می‌رویم در حالی که باید می‌گفتیم در برابر هر تعهدی، وقتی عمل می‌کنیم که عمل ببینیم.

خزعلی افزود: ما حرف‌های زیادی داریم که دنیا تشنه شنیدن آن است؛ فرمایشات دیروز رهبری در جمع فرهنگیان درباره سند ۲۰۳۰ یونسکو، حکم حکومتی بود.

تربیت دینی و الهی در سند ۲۰۳۰ خلاف حقوق بشر اعلام شده است

خزعلی تصریح کرد: در این سند در حالی هرنوع تربیت دینی و الهی را خلاف حقوق بشر اعلام شده که آموزش‌های جنسی را تحت عنوان بهداشت برای کودکان جزو حقوق کودکی به شمار می‌آورد.

 وی تاکید کرد:  این برنامه‌ها نه تنها با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی همخواهی نداشته، بلکه با فرهنگ شرقی نیز سازگاری ندارند و  به واقع روح حاکم بر اهداف سند  ۲۰۳۰ به دنبال جهانی‌سازی فرهنگ غرب و توسعه سلطه فرهنگی آنان بر سایر کشورها است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: کشورهایی که این سند را بپذیرند ملزم به اجرای مفاد آن بوده و به همین دلیل باید مصائب بسیاری را متحمل شوند و چنانچه کشوری نسبت به اجرای آن پایبند نباشد قطعاً باید منتظر ده‌ها پیامد ناگوار دیگر در جوامع بین‌المللی باشد.

کد خبر 3973625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha