۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰

منصوریان بماند باید کادرش را تقویت کند؛

زمانی: العین تیم درجه چهار است/ تمام نتایج ما زیر سئوال رفت

زمانی: العین تیم درجه چهار است/ تمام نتایج ما زیر سئوال رفت

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید استقلال در مقابل العین، تیم درجه چهار دست و پا بسته بوده و با باخت مقابل این تیم، تمام نتایجش زیر سئوال رفته است!

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زمانی که در میانه های فصل به خاطر اختلاف نظرش با علیرضا منصوریان اعلام کرده بود تا پایان فصل درباره این تیم صحبت نمی کند، بعد از باخت آبی پوشان به العین در گفتگو با خبرنگار مهر، به انتقاد از نتیجه دیدار برگشت پرداخت و تاکید کرد که استقلال تیمی نیست که در غیاب چند بازیکنش این نتایج رقم بخورد.

زمانی با بیان اینکه باخت به العین حال همه را گرفته است، از لزوم تقویت کادر فنی استقلال در صورت تداوم همکاری علیرضا منصوریان خبر داد و از العین به عنوان تیمی درجه سه و چهار یاد کرد! مشروح گفتگوی زمانی در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر - آقای زمانی! ارزیابی شما بعد از باخت سنگین استقلال به العین چیست؟

- حسن زمانی: این باخت که حال همه را گرفت. برای خودم این نتیجه غیر قابل قبول بود. تیمی مثل استقلال نباید مقابل تیم درجه سه، چهار عربی دست و پا بسته حضور پیدا می کرد!

* یعنی معتقدید العین تیم درجه چهار کشورهای عربی است و می توانستید تیم العین را در دیدار برگشت شکست بدهید؟

- اگر همان بازی رفت در تهران را در بازی برگشت تکرار می کردیم مطمئنم نتیجه بسیار خوبی می گرفتیم. اینکه چرا این نتیجه در بازی برگشت به دست آمد، هنوز برای من از ابهامات است.

* هیات مدیره قصد بررسی این باخت را ندارد؟

- امیدواریم بعد از تکمیل اعضای هیات مدیره، این نتیجه در دستور رسیدگی جلسه هیات مدیره قرار بگیرد.

* استقلال در حالی به العین باخت که چند بازیکن کلیدی و اصلی خود را در اختیار نداشت. آیا این دلیل برای شکست استقلال قابل قبول نیست؟

- ما درباره تیمی حرف می زنیم (استقلال) که پرافتخارترین تیم آسیا است. استقلال هیچ موقع با نبود یکی دو بازیکن برابر هیچ تیمی دست و پا بسته نبوده است. باید بزرگی استقلال را در نظر گرفت.

* با این حساب از نظر شما علیرضا منصوریان این شکست را توجیه کرده است؟

- دوستان کادر فنی دلایل شکست به العین را بیشتر بررسی کنند که در بازی های بعدی رخ ندهد. بازی هایی بوده که تعداد نفرات بیشتری را نداشته ایم ولی نتیجه گرفته ایم. به خاطر همین غیبت چند بازیکن دردسرساز نبوده است!

* به عملکرد خط دفاع و دروازه استقلال هم در این بازی انتقادات زیادی مطرح شده است.

- کادر فنی برای فصل بعد اولین کاری که باید بکند این است که اعلام کند کدام بازیکنان را می خواهد و کدام را نمی خواهد. تا دیر نشده، بازیکنانی که نمی خواهند را مشخص کنند تا دنبال تیم جدیدی باشند. ما نیاز به چند بازیکن درجه یک داریم و همچنین تمدید قرارداد تعدادی از بازیکنان. بعضی از نفرات هم باید از استقلال بروند.

* در کدام پستها به بازیکن جدید نیاز دارید؟

- ما در هر سه پست دفاع، هافبک و خط حمله بازیکن می خواهیم تا تیم ترمیم شود. باید دید در نهایت جمعبندی کادر فنی، مدیرعامل و هیات مدیره چیست.

* از نظر شما که در بازی با العین کنار تیم بودید، مهترین عامل این باخت چه بود؟

- تا قبل از ورود تیم به زمین، همه جوره از طرف مدیریت به بازیکنان رسیدگی شد. ما بهترین هتل و بهترین امکانات را در نظر گرفتیم. حتی چندساعت قبل از شروع مسابقه، پاداش بردهای قبلی را به بازیکنان دادیم تا با روحیه وارد زمین شوند. مدیریت برای تیم سنگ تمام گذاشت.

* هواداران به شدت نگران وضعیت تیم برای فصل آینده هستند؟ آیا تغییرات در استقلال قطعی است؟

- فقط می توانم به هواداران این قول و نوید را بدهم که چه از نظر مدیریتی و چه از نظر بازیکن تیم طوری بسته شود که نظر آنها تامین شود.

* تغییرات در مدیریت باشگاه تا چه اندازه رخ خواهد داد؟

- باتوجه به نظر وزیر ورزش و جوانان، قطعا در هیات مدیره هم تغییراتی داریم. هر تصمیمی بگیرند، قابل قبول و قابل احترام است.

* آقای افتخاری از مدیرعاملی باشگاه کنار گذاشته می شود؟

- در این مورد بی اطلاعم و خبری ندارم ولی وزارت ورزش به دنبال ترمیم هیات مدیره است.

* بعد از باخت به العین حتی صحبت از احتمال تغییر علیرضا منصوریان و انتخاب یک سرمربی خارجی هم مطرح شده است. این موضوع را تایید می کنید؟

- این مسائل را نباید الان مطرح کرد. اول باید وضعیت هیات مدیره مشخص شود. بعد از آن از طریق مدیرعامل، مسائل سرمربی پیگیری می شود.

* ارزیابی شما به عنوان عضو هیات مدیره از نتایج این فصل استقلال چطور است؟

- تیم در لیگ برتر نتایج خوبی گرفت. اگر ابتدای فصل آن مشکلات را نداشتیم، قهرمانی برایمان دور از دسترس نبود. در آسیا هم تا بازی آخر نتایج خوبی گرفتیم ولی متاسفانه باخت سنگین به العین، تمام نتایج خوب آسیا را زیر سئوال برد. در جام حذفی هم آنطور که می خواستیم نتیجه ای حاصل نشد. در مجموع اگر بازی آخر در لیگ قهرمانان آسیا را کنار بگذاریم، تیم نتایج خوبی گرفت. فقط در بازی با العین زحمات کادر فنی زیر سئوال رفت. حیف از این همه زحمت!

* شما از جمله اعضای هیات مدیره بودید که در طول فصل با علیرضا منصوریان اختلاف داشتید. آیا در سفر به امارات با منصوریان صحبتی در این خصوص انجام دادید؟

- منصوریان زحمت خودش را برای استقلال کشیده است. من چندبار به او توصیه کردم که اگر قرار است فصل آینده هم بماند، حتما باید در اعضای کادر فنی تجدید نظر کند. این دیگر به خودش بستگی دارد.

* آیا منصوریان نظر شما را قبول داشت؟

- فکر می کنم با نتیجه ای که در بازی با العین گرفت، خودش به این نتیجه برسد که کادرش را تقویت کند.

* تکلیف هیات مدیره چه زمانی مشخص خواهد شد؟

- فکر می کنم تا هفته آینده باید وضعیت هیات مدیره مشخص شود چرا که نباید فصل نقل و انتقالات را از دست بدهیم.

* به عنوان سئوال پایانی؛ گفته می شود کاوه رضایی برای تمدید قراردادش خواسته هایی دارد که از توان باشگاه خارج است. در جریان تمدید قرارداد و یا جذب بازیکنان جدید هستید؟

- به طور کلی باید بگویم برای اینکه بخواهیم بازیکنی را نگه داریم، نباید التماس کنیم. ما بازیکنی را می خواهیم که روح و جسمش با استقلال باشد. استقلال تیم بزرگی است و هر بازیکنی بخواهد به آن بیاید و بازی کد، باید التماس کند نه اینکه ما التماسشان را بکنیم.

کد خبر 3994672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha