۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند

 رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند

محمداسماعیل سعیدی گفت: باید توجه داشت رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند اما باید ساماندهی و مدیریت صورت بگیرد تا حداکثر بهره برداری در جهت اطلاع رسانی داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع آیین روزنامه نگاری چاپی در چالش با روزنامه نگاری نوین و آنلاین با حضور  پدرام الوندی روزنامه نگار و دانش آموخته علوم ارتباطات و ارتباط تلفنی با محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

سعیدی در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: آنچه که مسلم است این است که ورود فناوری و شبکه های اجتماعی به کشور باید با آمادگی صورت می گرفت.در واقع بدون اینکه زمینه استفاده از این ابزار و وسایل را در کشور ایجاد و فرهنگ سازی کنیم یکباره به این فضا ورود پیدا کردیم. این رقابت می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند اما به یک تقابل تبدیل شد و نتوانست زمینه ساز رشد شود و مشکلاتی را پدید آورد.

این نماینده مجلس در خصوص اقدامات کمیسیون فرهنگی گفت: در وهله اول باید یک تحلیل درست از شرایط و وضعیت فعلی داشته باشیم. باید توجه داشت رسانه های مکتوب و مجازی لازم و ملزوم یکدیگرند اما باید ساماندهی و مدیریت صورت بگیرد تا حداکثر بهره برداری در جهت اطلاع رسانی داشته باشیم و این موضوعی است که در کمیسیون مورد توجه قرار دارد.

سعیدی همچنین به جزیره ای بودن اقدامات در حوزه فضای مجازی پرداخت و گفت: در خصوص همین مسائل گزارشات و گلایه هایی به مجلس شورای اسلامی رسیده است که کمیسیون مجدانه در حال پیگیری این اعتراضات است.

وی با ابراز تاسف از عدم وجود نقشه راه و مهندسی فرهنگی ادامه داد: برخی ادعا می کنند ما مهندسی فرهنگی را تدوین و ابلاغ کرده ایم، سوال من این است که این نقشه کجاست و کدام نهاد ناظر بر اجرای آن است؟

عضو کمیسیون فرهنگی با برشمردن مشکلات فراوان در حوزه های مختلف فرهنگ اعم از موسیقی، لباس، سینما، کتاب و ...، بر لزوم اقدام جدی و موثر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر این شورا نمی تواند در این حوزه ها وارد شود و اقدام موثر انجام دهد تکلیف کمیسیون فرهنگی را روشن کند و اقدام در این خصوص را به مجلس محول نمایند تا مسائل فرهنگی روشن شود.

در ادامه برنامه الوندی به خلاء قانون گذاری در رسانه های آنلاین اشاره کرد و گفت: چندگانگی نهادهایی که به این موضوع رسیدگی می کنند مشکل ساز شده است و به عبارت دیگر هنوز یکپارچگی در تصمیم گیری و مدیریت ها وجود ندارد.

کد خبر 4051419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha