۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸

با برگزاری دومین مجمع عمومی؛

اعضای جدید هیئت مدیره مؤسسه مالی و اعتباری نور انتخاب شدند

اعضای جدید هیئت مدیره مؤسسه مالی و اعتباری نور انتخاب شدند

اعضای جدید هیئت مدیره مؤسسه مالی و اعتباری نور در دومین مجمع عمومی این مؤسسه صبح امروز و با حضور مدیران ارشد پولی و بانکی در محل سالن همایش تلاش برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه مالی و اعتباری نور، در این مجمع که اعضای پیشین هیئت مدیره حضور داشتند، تصمیم بر آن شد تا هیئت مدیره جدید مشخص شوند.

نفرات پیشنهادی برای هئیت مدیره جدید که همگی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار گرفته اند، دارای سوابق روشن و چشمگیری در عرصه بانکداری اسلامی کشور هستند.

اسامی هئیت مدیره جدید موسسه نور به شر ح ذیل است؛

آقایان:

۱. منوچهر زمانی

۲. مهران شریفی

۳. اکبر جعفری

۴. رضا گودرزی

۵. چنگیز مروج

و عضو علی البدل

آقای سجاد سیاح

در سوابق اعضای جدید هیئت مدیره چندین دهه سابقه مدیریت بانکی، کارشناسی فناوری، اقتصاد اسلامی و مدیریت مالی به چشم می خورد.

طی هفته گذشته خبری مبنی بر تعویق در زمان برگزاری مجامع ۲۰ بانک و ۳‌ موسسه مالی اعتباری در کشور منتشر شد که در آن به حد نصاب نرسیدن و یا برخی مشکلات دیگر علت اصلی این امر ذکر شده بود. برگزار شدن مجمع عمومی موسسه مالی اعتباری نور می تواند شعاع نوری در دایره بانکداری کشوری ایجاد کند.

در پایان این مجمع، اعضا صورتجلسه را امضا کرده و به مصوبات جلسه رنگ رسمی دادند. بدیهی است به زودی باید منتظر معرفی مدیرعامل جدید موسسه نور از سوی هیئت مدیره جدید باشیم.

همچنین در نشست خبری اعضای هیات مدیره قبلی موسسه نور با خبرنگاران، محمد پویان فر، عضو سابق دیگر هیات مدیره موسسه نور با بیان اینکه این موسسه در سال ۹۴ با ادغام سه تعاونی کارسازان، ریحانه مشیز و پیشگامان کویر یزد شکل گرفت، گفت: هیات مدیره دوره نخست که مسئول تعیین تکلیف تعاونی ها و یکپارچه کردن امور بانکی این سه تعاونی بودند، امروز به کار خود پایان دادند.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های موسسه نور در دو سال اخیر، صرف یکپارچه سازی سیستم ها شد، تصریح کرد: از این بابت نرم افزار بانک ایران که شرکت خدمات انفورماتیک طراحی کرده، خریداری و نصب شد؛ ضمن اینکه هیات مدیره موسسه نور، از همان زمان برای سامان بخشیدن به امور آن پس از ادغام تلاش کردند.

پوریان فرد، گفت: تاکنون ۹ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشتری این موسسه به سیستم جدید منتقل شده و در دسترس مشتریان است. در عین حال، سیستم خودپرداز، اتصال به شبکه شتاب بانکی، همراه بانک و اینترنت بانک نیز صورت گرفته که از دیگر اقدام های انجام شده برای یکپارچه سازی امور است.

وی افزود: اکنون دسترسی این موسسه به شبکه های ساتنا و پایا بر قرار شده و امکان عملیات بین بانکی نیز فراهم است؛ در مجمع عمومی فوق العاده موسسه نور، اعضای هیات مدیره آن به طور کامل تغییر کردند و امور را به منوچهر زمانی، اکبر جعفری، مهران شریفی، رضا گودرزی، سجاد سیاح و چنگیز مروج سپردند که ظرف یک هفته آینده باید کار را آغاز کنند.

پوریان فرد در باره حواشی پیش آمده در هفته های اخیر راجع به برکناری مدیرعامل موسسه گفت: طبق اساسنامه عزل و نصب مدیرعامل در حیطه وظایف هیات مدیره است و با در نظر گرفتن مجموعه عوامل این تصمیم اتخاذ شد؛ اکنون اسامی ۵ گزینه مدیرعاملی به بانک مرکزی ارسال شده تا در صورت تائید، هیات مدیره جدید درباره انتخاب مدیرعامل تصمیم بگیرد.

پوریان فر درباره اینکه آیا مجمع عمومی سالیانه موسسه برای تصوی صورت های مالی آن در سال ۹۵ تشکیل شده است، گفت: از آنجا که هنوز صورت های مالی تجمعی سه تعاونی ادغام شده، تهیه نشده است، هنوز مجمع عمومی سالیانه برگزار نکردیم؛ اما به موازات آن، یکپارچه سازی امور مربوط به حقوق، بیمه و آموزش کارکنان این موسسه و متمرکز کردن حساب ها نیز صورت گرفته است.

همچین علی اکبر صادقی پایین کولایی، نیز گفت: عدم که نرخ سود باید آزاد و شناور باشد و بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود اما اکنون که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار یک درصد معینی را اعلام کرده اند، همه باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه موسسه نور از سال گذشته نرخ سودهای مصوب را رعایت می کرد، گفت: با وجود رعایت این نرخ ها، رشد منابع موسسه در یکسال گذشته رو به افزایش بوده است.

کد خبر 4068489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha