۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷

قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف آذربایجان غربی:

فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود

فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود

ارومیه - قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف آذربایجان غربی گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی قنبری ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه های بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: برنامه های هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در آذربایجان غربی با شعار نهضت حسینی، امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی بهره‌گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم در جهت ترویج امربه‌معروف و تبیین جایگاه عامران به معروف و ناهیان از منکر و بهره‌گیری حداکثری از رسانه‌های جمعی و استفاده از نخبگان دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و ارائه گزارش عملکرد به مقامات ارشد نظام و عموم مردم را از اهداف برنامه‌های ستاد برشمرد.

قنبری با بیان اینکه امسال230 عنوان برنامه همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان اجرایی می شود افزود: با توجه به تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با آغاز سالتحصیلی زنگ امر به معروف در مدارس به صدا در می آید.

قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف آذربایجان غربی افزود: روزشماری نیز برای این هفته پیش بینی شده که آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نیز همزمان با روز اول ماه محرم با شعار نهضت حسینی، امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی از 31شهریورماه است.

قنبری، تجمع بزرگ تجدید میثاق با بزرگ شهید عامر به معروف همزمان با اقامه نماز جمعه در محل مصلا امام خمینی (ره) ارومیه، مسابقات مقاله‌نویسی، انشانویسی و برگزاری نشست علمی نیز با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر با مشارکت حوزه و دانشگاه در دفتر امام‌جمعه ارومیه از اهم این برنامه هاست.

وی برگزاری همایش سلامت اجرای با حضور بیش از 600 نفر، نشست اصناف و گرامیداشت شهدای اصناف در سالن جلسات اتاق اصناف آذربایجان غربی،غبارروبی مزار شهدا با هماهنگی نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها از دیگر برنامه های در نظرگرفته شده در این هفته است.

قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: امسال رویکرد ستاد بر این مبنا است که ستاد فقط وظیفه ستادی یعنی به وظیفه هدایت، نظارت و هماهنگ‌کنندگی خود عمل کند و اصل برنامه‌ها به شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر واگذار شود.

قنبری گفت: 185 دستگاه در آذربایجان غربی دارای شورایامربه‌معروف و نهی از منکر هستند که تعداد 72  دستگاه دولتی، 14  نظامی و قضایی و 99 مورد نیز تشکل مردمی بوده و دراین‌بین جمعاً هزار و 236 نفر عضوشوراهای امربه‌معروف هستند.

کد خبر 4092853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha