۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶

با توجه به مفاسد موجود در واگذاری؛

مجلس با تحقیق وتفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه موافقت کرد

مجلس با تحقیق وتفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان نماینده طراحان، به تصویب رسید.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارائه گزارشی از بررسی این تقاضا در کمیسیون اقتصادی گفت: از جمله محورهایی که در این تقاضا مطرح شده بود، شبهات مربوط به عدم رعایت مقررات مربوط به اهلیت خریداران و نیز نحوه قیمت‌گذاری پالایشگاه در هنگام واگذاری بوده است که با توجه به این موارد کمیسیون با تحقیق و تفحص موافقت کرد.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص به برخی شبهات و اشکالات موجود در روند واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پالایشگاهی را که 1800 میلیارد تومان قیمت داشته است، با 200 میلیارد تومان به فردی واگذار کرده‌اند که اهلیت این کار را نداشته و بدهکار بانکی نیز بوده است.

وی افزود: از طریق زد و بند با استاندار کرمانشاه معوقات بانکی این فرد را قسط‌بندی کرده‌اند و پالایشگاه را به او داده‌اند.

مصری با بیان اینکه کمیسیون‌های اقتصادی و انرژی مجلس هر کدام جداگانه و به صراحت برخلاف بودن این نحوه واگذاری تاکید کرده‌اند، گفت: مجلس اجازه ندهد که فساد جدیدی شکل بگیرد.

در نهایت گزارش کمیسیون اقتصادی به رای گذاشته شد که نمایندگان با 161 رای موافق، 25 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن ضمن تایید گزارش کمیسیون اقتصادی، با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه به بخش خصوصی موافقت کردند.

در گام بعدی اعضای هیات تحقیق و تفحص در کمیسیون تخصصی مجلس انتخاب می‌شوند و پس از صدور احکام قانونی آنها توسط رئیس مجلس، طی شش ماه به بررسی جزئیات واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه پرداخته و به مجلس گزارش می‌دهند.

کد خبر 4107737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha