۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

هیچگونه پنهان کاری در رابطه با مرگ پلنگ در باشت انجام نگرفته است

هیچگونه پنهان کاری در رابطه با مرگ پلنگ در باشت انجام نگرفته است

یاسوج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچگونه پنهان کاری در رابطه با مرگ پلنگ در باشت انجام نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان،  اسدالله هاشمی پیش از ظهر پنجشنبه با تکذیب خبر منتشر شده در رابطه با پنهان کاری در مورد مرگ پلنگ در باشت افزود: ۲۸ شهریورماه سال جاری پس از مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط ماموران محیط زیست، لاشه جهت بررسی به دامپزشکی شهرستان انتقال داده شد و ماموران کلانتری، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت مشترک این موضوع را صورت جلسه کردند.

هاشمی تصریح کرد: همچنین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت طی نامه ای رسمی به محیط زیست اعلام کرد که در خصوص تلف شدن یک قلاده پلنگ واقع در حومه روستای بهره عنا از توابع این شهرستان که لاشه آن پس از حمل و انتقال توسط خودرو محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، ضمن استشمام بوی بد از لاشه، با بررسی بالینی آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: همین موضوع طی نامه ای رسمی و پنج روز پس از کشف لاشه به استاندار نیز اعلام شد.

هاشمی ابراز داشت: به علت اینکه عدم امکان تشخیص علت مرگ توسط دامپزشک اداره کل دامپزشکی شهرستان باشت اعلام شده بود، پس از صحبت های استاندار مبنی بر اینکه اداره محیط زیست علت مرگ را تشخیص نداده است، مجدد با ارسال نامه ای توضیحات کامل برای استاندار ارسال شد.

وی با یادآوری این موضوع که دامپزشکان می گویند با گذشت ۲۴ ساعت از زمان مرگ گونه، سم شناسی ممکن نیست، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم شناسی است و حتی استعلام ما از شیراز نشان داد که این استان نیز فاقد چنین آزمایشگاهی است و البته لاشه نیز به دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود.

هاشمی گفت: تمامی این دلایل و توضیحات با ارسال دو نامه به استاندار نیز اعلام شد و هیچ گونه پنهان کاری در این زمینه انجام نگرفته است.

کد خبر 4118597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha