۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۳

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر:

افزایش تعداد اعزام های بیمارستان کنگان با اورژانس هوایی

افزایش تعداد اعزام های بیمارستان کنگان با اورژانس هوایی

بوشهر - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: افزایش تعداد اعزام های بیمارستان کنگان با اورژانس هوایی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر،  عبدالرحیم دادجو بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اظهار داشت: با توجه به حجم بسیار بالای مراجعین جنوب استان بوشهر و برخی شهرستان های استان فارس و هرمزگان به بیمارستان کنگان، بدون شک مجموعه پرسنل این مرکز درمانی، کار بزرگی را برای پوشش دادن به آن ها انجام می دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان مبنی بر اعزاماتی که از این مرکز درمانی به سمت بوشهر و شیراز انجام می شود، تصمیم بر نشست هم اندیشی برای اعزام سریعتر و بهتراز کنگان گرفتیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: در توافقی که با رئیس بیمارستان کنگان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سعی شود برای اعزام سریعتر و راحت تر بیماران از اورژانس هوایی استفاده کنیم.

تجهیز بیمارستان

وی ادامه داد: در راستای کاهش اعزامات نیز قرار بر انجام تمهیداتی موثر شد که اگر بیمارستان کنگان نیازمند تجهیزاتی بیشتر باشد، ما آن را فراهم کنیم و در بحث بیماران سکته مغزی، تجهیزات لازم را فراهم کنیم تا دیگر نیاز به اعزام بیمار نباشد.

دادجو افزود: با توجه به اینکه متخصص مغز و اعصاب و همچنین بخش آی سی یو نیز در بیمارستان کنگان موجود است، بیمار در همین مرکز درمانی، سی تی اسکن شود، داروی لازم را دریافت کند و دیگر نیاز به اعزام وی نباشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: برنامه ما برای اورژانس هوایی بیمارستان کنگان این است که بخشی از اعزام های زمینی که نیاز هست را از طریق هوایی انجام دهیم.

بیمارستان کنگان قطب درمان جنوب استان است​

حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس فوریت های پزشکی استان بوشهر و تیم همراه گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر، مراجعین شهرستان های جنوبی استان و همچنین بخش هایی از استان فارس و هرمزگان را پوشش می دهد.

وی از حسن توجه دانشگاه علوم پزشکی و فوریت های پزشکی استان نسبت به مجموعه بیمارستان کنگان تشکر کرد و گفت: تعداد کل مراجعین ما در سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بوده است.

حیدری افزود: قطعا اورژانس هوایی می تواند بیماران ویژه ما را سریعتر و راحت تر اعزام کند و اعزام های زمینی ما را کاهش دهد.

در این بازدید، علاوه بر مدیران بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، علیرضا پور شمس معاون عملیاتی فوریت های پزشکی استان و مسئول اورژانس هوایی استان بوشهر، هادی صادق مسئول اورژانس کنگان نیز دکتر عبدالرحیم دادجو را همراهی کردند.

کد خبر 4123872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha