۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲

بررسی ۴۴ مقاله در همایش بین المللی اربعین

بررسی ۴۴ مقاله در همایش بین المللی اربعین

در دومین روز از همایش علمی و بین‌المللی اربعین حسینی در عراق، ۴۴ مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ دومین روز همایش علمی و بین‌المللی اربعین حسینی در دانشگاه کربلا طی امروز، چهارم آبان ماه با برپایی چهار نشست تخصصی به کار خود ادامه می‌دهد.

۴۴ مقاله در این نشست‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و از جمله موضوعات نشست‌های تخصصی این همایش می‌توان به اربعین و صلح جهانی، اربعین و رسانه، فرهنگ در اربعین و جامعه‌شناسی اشاره کرد.  

بنابراین گزارش دومین همایش علمی و بین المللی اربعین حسینی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان نماینده علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و دانشگاه کربلا به عنوان نماینده علمی کشور عراق با هماهنگی ستاد فرهنگی اربعین کشور ایران و عراق در تاریخ ۳ و ۴ آبان ۱۳۹۶ در دانشگاه کربلا عراق در حال برگزاری است.

در این همایش روسای ۱۵دانشگاه عراق، استاندار، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، عتبه حسینبه و عباسیه، نمایندگان مراجع معظم، شهردار کربلا، نمایندگان مجلس و معاونین وزارتخانه ها و علما و دانشمندان عراق و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، رسانه های عراق و ایران، و دانشمندان و مسئولین ایرانی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های مختلف حضور دارند.

این نشست علمی با حضور نهادهای علمی و فرهنگی هر دو کشور ایران و عراق برای رایزنی و تبادل علمی و برنامه ریزی همکاری های اجرایی و پژوهشی برگزار شده است.

کد خبر 4125505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha