۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۲۹

«میدان» در راس امیدداران جوایز فیلم اروپایی

«میدان» در راس امیدداران جوایز فیلم اروپایی

سی‌امین دوره جوایز فیلم اروپا اسامی نامزدهای خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی فیلم اروپا دیشب ۴ نوامبر در حاشیه جشنواره فیلم اروپایی سویل، نامزدهای این دوره جوایز فیلم اروپا را معرفی کرد.

فیلم «میدان» ساخته روبن اوستلوند که فیلم هجوی درباره جهان هنر است با بازی کلاس بانگ، الیزابت ماس و دومینیک وست بیشترین نامزدی این دوره از جوایز فیلم اروپایی را دریافت کرده‌ و نامزد کسب پنج جایزه شده است که شامل بهترین فیلم، بهترین کمدی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد برای بنگ است.

پس از این فیلم، «درباره جسم و روح» جای دارد که از مجارستان ساخته ایلدیکو ایندی جایزه بهترین فیلم برلین را دریافت کرد واکنون نامزدی چهار جایزه اروپایی را دریافت کرده است.

دیگر نامزدهای جایزه بهترین فیلم شامل «بدون عشق» درامی درباره طلاق  به کارگردانی آندری زویاگینتسف و درام سوررئال خانوادگی «کشتن گوزن مقدس» ساخته یورگوس لانتیموس هر یک نامزد کسب سه جایزه شده‌اند.

«۱۲۰ ضربان در دقیقه» به کارگردانی رابین کامپیو و «سمت دیگر امید» به کارگردانی آکی کوریسماکی نیز هر یک دو نامزدی کسب کرده‌اند.

زویاگینتسف، انیدی، اوستلوند، کوریسماکی و یورگوس لانتیموس در بخش بهترین کارگردان نیز جای دارند.

ایزابل هوپر و ژولیت بینوش بازیگران فرانسوی برای «پایان خوش» و «بگذار خورشید بدرخشد» نامزد بهترین بازیگر زن هستند و پائولا بیر بازیگر آلمانی برای «فرانتس»، فلورانس پیوگ بازیگر انگلیسی برای «لیدی مکبث» و الکساندرا بوربلی برای بازی در «درباره جسم و روح» نیز نامزد این جایزه شده‌اند.

در میان بازیگران مرد نیز کالین فارل برای «کشتن گوزن مقدس»، ناهول پرز بیسکایارت برای «بی‌پی ام»، ژان لویی ترنتینیان برای «پایان خوش» و ژوزف هادر کمدین استرالیایی برای «استفن سوایگ-وداع با اروپا» در کنار کلاس بانگ نامزدهای جایزه بهترین بازیگر مرد هستند.

زویاگینتسف و همکارش اولگ نگین، انیدی، لانتیموس و همکارش افیمیس فیلیپو، اوستلوند و فرانسوا اوزون برای «فرانتس» در بخش بهترین فیلمنامه‌نویس اروپا نیز نامزد هستند.

سال گذشته فیلم آلمانی «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا بود.

برندگان این جوایز ۹ دسامبر در مراسمی که در برلین برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.  

کد خبر 4134873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha