۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

کتاب صوتی «محمد(ص)» منتشر شد

کتاب صوتی «محمد(ص)» منتشر شد

کتاب صوتی «محمد: بر پایه کهن‌ترین منابع» اثر مارتین لینگز توسط موسسه نوار منتشر و راهی بازار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب صوتی «محمد: بر پایه کهن‌ترین منابع» اثر مارتین لینگز به تازگی توسط موسسه نوار منتشر و راهی بازار شده است.

مارتین لینگز نویسنده این کتاب متولد سال ۱۹۰۹ و درگذشته به سال ۲۰۰۵ است که نام اسلامی او ابوبکر سراج الدین است. او در یک خانواده مسیحی پروتستان در انگلستان متولد شد و پس از تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی و رسیدن به مقام استادی دانشگاه در این رشته، با رنه گنون (شرق شناس فرانسوی مسلمان با نام اسلامی شیخ عبدالواحد یحیی) به اسلام و تحقیق در این باره علاقه مند شد.

«همه ادیان بزرگ جهان حقیقی‌اند و هر کدام از آنها توانایی نشان دادن راهی را که به "کمال اصیل و ازلی و ملاقات خدا" بینجامد، دارد.» و یا «در دوران جدید دین (مخصوصا مسیحیت) عقل انسان‌ها را به حال خود رها کرده و تنها احساسات آنها را تغذیه می‌کند و فاجعه مدرنیسم پیامد بلافصل این امر است.» از جمله آموزه هایی بودند که لینگز از رنه گنون آموخت. او گفته کشف گنون من را مثل برق گرفت و می دانستم که رو در روی حقیقت نشسته ام و اینکه باید کاری انجام می دادم. با همین رویکرد بود که او کتاب «محمد: برپایه کهن ترین منابع» را نوشت.

این کتاب ۸۵ فصل داشته و در گروه آثار ژانر دینی، آیینی، تاریخ، فلسفه، جامعه شناسی و هنر جا می گیرد. ترجمه این اثر توسط سعید تهرانی نسب انجام شده و نسخه صوتی آن با گویندگی حامد فعال به مدت ۲۶ ساعت و ۳۵ دقیقه تولید شده است.

نسخه مکتوب این کتاب، پیش تر توسط انتشارات حکمت چاپ شده است.

کد خبر 4136679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha