۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۴

آمریکا ۳۵۰۰ ویزای ویژه برای مترجمان افغانستانی صادر می کند

آمریکا ۳۵۰۰ ویزای ویژه برای مترجمان افغانستانی صادر می کند

مقامات آمریکایی از صدور ۳۵۰۰ ویزای ویژه برای مترجمان افغانستانی که با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور همکاری می کنند، خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش دادند که در بودجه سالانه دفاعی این کشور صدور ۳۵۰۰ ویزای ویژه برای مترجمانی که با نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور همکاری کرده‌اند، در نظر گرفته شده است.

این مقامات اعلام کردند که این ویزاها برای کسانی که با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکاری کرده به خصوص مترجمانی که در کنار نیروهای این کشور بوده اند، در نظر گرفته شده است.

«جین شاهین» سناتور ایالت «نیوهمپشایر» آمریکا که یکی از حامیان این برنامه است، گفت که ویزای ویژه مهاجرت برای افغانستانی هایی که با نیروهای آمریکایی همکاری می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است، چون این افراد با همکاری قوای آمریکایی مصونیت خود و خانواده‌های خود را به خطر انداخته اند.

وی اعلام کرد که مترجمان افغانستانی نه تنها به مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان کمک کرده اند، بلکه زندگی نیروهای این کشور را نیز نجات داده‌اند.

 لازم به ذکر است که برنامه ویزای ویژه مهاجرت آمریکا برای افغانستانی ها، از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت. در این برنامه سالانه ۱۵۰۰ ویزا برای کسانی که با نیروهای آمریکایی همکاری داشتند، صادر می‌شد.

از سال ۲۰۱۴ به بعد صدور ویزا برای افغانستانی ها بیشتر شد که با واکنش ضد مهاجرت آمریکا مواجه شد و در اوایل سال ۲۰۱۶ این روند با مشکل مواجه شد.

با این حال سناتور شاهین اعلام کرد که این روند باید ادامه پیدا کند و در سال‌های آینده نیز برای افغانستانی هایی که با نیروهای آمریکایی همکاری می کنند، ویزای ویژه صادر شود.

کد خبر 4141479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha