۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۵۵

تولیدکننده برتر کشور:

توسعه صادرات بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

توسعه صادرات بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

قزوین- تولیدکننده نمونه کشور گفت: برای عبور از مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال باید توسعه صادرات با حمایت جدی دولت محور کارها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدیان تولیدکننده و کارآفرین برتر کشور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که روز سه شنبه در سالن سازمان صنعت برگزار شد اظهارداشت: در شرایط سخت سیاسی و اقتصادی که کشورباآن روبروست و مصرف برخی کالاها در داخل اشباع شده باید صادرات را محور کارها قرار دهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

وی اضافه کرد: بدون شک ایجاد اشتغال و کمک به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی نیازمند توجه و حمایت جدی از تولید است و اگر فرایند کارها در کشور تسهیل شود تولیدکننده می تواند با آرامش فکری بهتری به صادرات هم بیندیشد.

این صادرکننده ملی بیان کرد: برای این که از قافله رقبای خود بازنمانیم باید نگاه خود را بزرگتر کرده و به جای چند کشور اطراف به بازارهای جدید صادراتی فکر کنیم زیرا بسیاری از تولیدات ما قادر است در سطح بین المللی مصرف کننده خود را پیدا کند.

وی افزود: اگر در کشورهای آفریقایی و اروپایی بتوانیم تولیدات خود را تحمیل کنیم مطمئن باشید به تولید و اشتغال کشور کمک خواهد شد.

عبدیان تصریح کرد: خوشبختانه در استان قزوین رویکرد استاندار و معاونان و اکثر مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط در مسیر تسهیل در امور تولیدکننده و صادرکننده است اما مجموعه کارمندان زیردست گاهی با اعمال سلیقه مانع تراشی می کنند و تولیدکننده دچار مشکلات متعدد می شود.

وی اظهارداشت: بالا بودن سودهای بانکی از دیگر مشکلاتی است که هزینه تولید را بالا برده و رقابت با تولیدکننده خارجی را سخت تر می کند که باید در این مسیر نیز دولت فکر اساسی کند.

در این مراسم از ۳۰ تن از صادرکنندگان نمونه استان قزوین تجلیل شد.

 
 
 

کد خبر 4144905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha