۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰

مرکل: جامائیکا نه با سوسیال دموکرات ها ائتلاف می‌کنم

مرکل: جامائیکا نه با سوسیال دموکرات ها ائتلاف می‌کنم

صدراعظم آلمان امروز سه شنبه در اظهاراتی ائتلاف با سبزها و راست های میانه رو موسم به جامائیکا را رد کرده و احتمال تشکیل دولت با مشارکت حزب سوسیال دموکرات را زیاد دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، هر چند اختلافاتی در میان حزب دموکرات مسیح آلمان در خصوص ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات وجود داشت اما «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در اظهاراتی امکان ائتلاف با سوسیال دموکرات ها را محتمل دانسته و تشکیل دولت با ائتلاف جامائیکا (سبزها و راست های میانه رو) را رد کرد.

در همین رابطه حزب دموکرات مسیحی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیگیری راهبرد ائتلاف با سوسیال دموکراتها و تشکیل ائتلاف موسوم به «ائتلاف بزرگ» حمایت خواهد کرد.

توافق برای یک ائتلاف بزرگ در پی جلسه رهبران دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکراتها بدست آمد. یکی از مقامات حزب دموکرات مسیحی که در این جلسه شرکت کرده بود اعلام کرد که قصد مهم و اولیه دموکرات مسیحیان آلمان تشکیل دولت است و ائتلاف بزرگ بهترین گزینه برای این کار است.

بیشتر از دو ماه است که انتخابات سراسری در آلمان انجام شده است و دموکرات مسیحی‌ها به رهبری آنگلا مرکل هر چند بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند اما همزمان ۶۶ کرسی بوندستاگ، پارلمان آلمان، را از دست دادند.  در این انتخابات برای اولین بار پس از جنگ دوم جهانی راستگرایان افراطی وارد پارلمان آلمان شدند. رهبر راستهای افراطی آلمان هم پس از انتشار خبر ائتلاف دو حزب عمده این کشور گفت که آنگلا مرکل با این ائتلاف در تاریخ محو می شود.

در نظر سنجی های انجام شده در هفته اخیر مردم آلمان ترجیح شان تشکیل ائتلاف بزرگ و حضور سوسیال دموکراتها در قدرت بود.

کد خبر 4157204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha