۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۰:۲۷

تکواندو مرحله نهایی گرندپری؛

عاشورزاده به کره جنوبی باخت و نقره گرفت

عاشورزاده به کره جنوبی باخت و نقره گرفت

فرزان عاشورزاده با قبول شکست برابر قهرمان کره ای جهان به نشان نقره مرحله نهایی رقابتهای گرندپری در سال ۲۰۱۷ دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، این رقابتها صبح امروز با حضور ۱۰۶ تکواندوکار برتر دنیا در چهار وزن المپیکی به میزبانی ساحل عاج در سالن «تریچویله» آبیجان آغاز شد. در روز نخست تیم کشورمان دو نماینده داشت که آرمین هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم همان دور نخست به نماینده استرالیا باخت و حذف شد. 

در همین وزن فرزان عاشورزاده دور نخست ۲۸ بر۱۲ مقابل «مکس کاتر» از انگلستان صاحب پیروزی شد. وی سپس «صفوان خلیل» از استرالیا را  ۷ بر ۶ شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. نماینده کشورمان در این مرحله با پیروزی ۱۱ بر ۷ برابر «میخائیل آرتومونو» دارنده مدال نقره ۲۰۱۷ جهان از روسیه راهی دیدار نهایی شد.

عاشورزاده در مبارزه نهایی «تای هون کیم» از کره جنوبی با سه طلای جهان، برنز المپیک، دو طلای بازیهای آسیا و قهرمانی آسیا را پیش رو داشت و در پایان سه راند مبارزه با نتیجه ۱۴ بر ۲ بازنده «شی هاپ چانگ» را ترک کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد. این دومین مبارزه دو تکواندوکار در سالهای اخیر بود. حریف کره ای در فینال مرحله نهایی گرندپری سال ۲۰۱۵نیز  برابر عاشورزاده به پیروزی ۳ بر ۲ دست پیدا کرده بود.

این دوره از مسابقات فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه به پایان می رسید و ابوالفضل یعقوبی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به دیدار رقبای خود می روند.

کد خبر 4161201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha