۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس:

مجلس برای تسهیل بیمه معلولان طرح ویژه‌ای دارد

مجلس برای تسهیل بیمه معلولان طرح ویژه‌ای دارد

سمنان - نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس گفت: مجلس برای تسهیل بیمه معلولان طرح ویژه ای دارد که امیدواریم بتوانیم شاهد تصویب آن در صحن علنی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی ظهر یکشنبه در همایش روز جهانی معلول به میزبانی سالن هلال‌احمر سمنان ضمن بیان اینکه تلاش‌های خوبی طی سال‌های اخیر در راستای بهبود کیفیت زندگی معلولان انجام‌شده است، بیان کرد: که ازجمله این تلاش‌ها باید به قوانین خوبی اشاره کرد که در مجلس به تصویب رسیده و شاهد اجرای بسیاری از آن‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: امروز خوشبختانه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، طرحی را در رابطه با حمایت از معلولان در دستور کار دارد که بحث‌های کارشناسی خوبی بر روی آن صورت گرفته و امیدواریم در صحن مجلس رأی بیاورد که قطعاً کمک‌حال معلولان به‌خصوص در بخش بیمه درمانی خواهد بود.

عضو خانه ملت گفت: هرچند هستند قوانینی که یا اجرایی نشده‌اند و یا به‌طور کامل مورداجرا درنیامده‌اند اما درمجموع باید گفت اقدامات نسبتاً خوبی برای جامعه هدف بهزیستی طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

همتی بیان کرد: ازجمله قوانینی که به‌خوبی شاهد اجرای آن نیستیم، مقوله جذب سه درصد از اشتغال دولتی توسط قشر معلول جامعه است که متأسفانه هنوز در برخی نقاط شاهد هستیم که این قانون به‌خوبی اجرایی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: معلولان ما ممکن است ازلحاظ حرکتی دارای مشکلاتی باشند اما ذهن خلاق و فعالی دارند و روح پاکشان در زمره خصوصیات بارز آن‌ها محسوب می‌شود که می‌توان از این ویژگی‌ها در راستای توسعه کشور بهره برد.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس بابیان اینکه مشکلات برای تردد و استفاده از امکانات شهری برای معلولان بسیار هستند، بیان کرد:  اقدامات بیشتری را ازنظر مبلمان شهری، فضای شهری و ... برای سهولت رفت‌وآمد معلولان و استفاده از امکانات شهری می‌بایست صورت گیرد که قطعاً باهمت مسئولان درمجموعه مدیریت شهری، می‌توانیم فضایی را در شهر داشته باشیم که طی آن معلولان بتوانند ارتقای کیفیت زندگی‌شان را ملموس‌تر مشاهده کنند.

کد خبر 4161686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فریدون IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      0 0
      سلام من معلول جسمی شدیدم هرچه به بهزیستی شهرستان گیلان غرب می رم بیمه م نمکند فاقد بیمه بی کار ،بدون مسکن،بیرون مدرک کاشی کاری دارم می گند معلول بیمه نمی کنیم کجا برم به کی شکایت کنم