۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶

حجت الاسلام حسینی:

بانک جامع اطلاعاتی قرآن کشور در رشته های مختلف بروز و تکمیل شود

بانک جامع اطلاعاتی قرآن کشور در رشته های مختلف بروز و تکمیل شود

حجت الاسلام حسینی، دبیر شورای سیاست گذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن یکی از اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعاتی قرآن کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، دبیر شورای سیاست گذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: انتظار می رود ادغام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم علاوه بر ایجاد انسجام سازمانی در بین نهادها و سازمان های قرآنی کشور ،زمینه مشارکت هرچه بیشتر علاقه مندان  به عرصه سنجش آموزه های قرآنی به ویژه در موضوع حفظ و مفاهیم قرآن کریم را همراه داشته باشد.

وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات قرآنی و مراکز قرآنی بقاع و امامزادگان کشور را از دیگر اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برشمرد و ضرورت ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه بویژه نوجوانان را از سیاست های کلان این آزمون عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استانداردسازی و جهت دهی آموزش های قرآنی  در موسسات قرآنی  و مراکز قرآنی بقاع و امامزادگان  سراسر کشور را از نیازهای امروزه جامعه قرآنی کشورمان دانست و  شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان را برون داد این استانداردسازی دانست.

وی در پایان یکی دیگر از اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعاتی قرآن کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت برشمرد.

لازم به ذکر است آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنج شنبه دهم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 4173773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha