۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵

دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر اشراق:

۴۱ برگزیده در چهارمین جشنواره شعر حوزه تجلیل می‌شوند

۴۱ برگزیده در چهارمین جشنواره شعر حوزه تجلیل می‌شوند

قم - دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر حوزه گفت: در اختتامیه این جشنواره ۴۱ برگزیده تجلیل و قدردانی می‌شوند که چهار نفر آنان برگزیده ویژه و ۱۰ نفر از طلاب خواهر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بیاتانی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که ظهر یکشنبه در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: کل آثار رسیده به چهارمین دوره جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) ۱۴۰۸ اثر از ۳۳۸ طلبه بود که در این میان ۷۰ نفر از طلاب خواهر بودند.

وی با اشاره به بخش‌های گوناگون جشنواره بیان داشت: ۱۵۸ اثر در بخش غیر زبان فارسی، ۱۳۰ اثر در بخش شعر نو (نیمایی و کلاسیک)، ۱۲۷۸ اثر شعر کلاسیک، ۶۷ اثر شعر کودک و نوجوان ارسال شده است.

دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) ادامه داد: در بخش موضوعی، نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن نیز ۱۶۷ اثر دریافت کردیم.

وی عنوان کرد: تیم داوری آثار متشکل از ۱۶ داور از استان‌های مختلف بودند و برگزیدگان امتیاز بالای ۸۰ را از داوران کسب کرده‌اند.

بیاتانی ابراز داشت: ۴۱ نفر در چهارمین جشنواره شعر حوزه برگزیده شدند که چهار نفر از آن‌ها برگزیده ویژه هستند.

وی در این باره ادامه داد: ۹ برگزیده در بخش بین الملل و زبان‌های غیر فارسی، ۱۷ برگزیده در شعر کلاسیک، ۹ برگزیده در بخش شعر نو و سه برگزیده در بخش کودک و نوجوان هستند.

دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) اضافه کرد: ۱۰ نفر از برگزیدگان از طلاب خواهر می‌باشند.

بیاتانی تصریح کرد: قبل از برگزاری جشنواره، سوم بهمن‌ماه نشستی در شبستان امام علی(ع) جمکران و چهارم بهمن نیز نشستی با حضور شاعران در پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جشنواره نیز ۲ نفر از برگزیدگان بین الملل، ۲ نفر از اساتید و یک خانم شعرخوانی خواهند داشت.

کد خبر 4205996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha