۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

انقلاب زمینه رشد و تعالی زنان را در جامعه ایجاد کرد

انقلاب زمینه رشد و تعالی زنان را در جامعه ایجاد کرد

مشهد_ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش امکان پیشرفت و تعالی برای قشر بانوان و مومن جامعه باز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح چهارشنبه در همایش بانوی بافضیلت"استاد طاهایی" که در مکتب نرجس برگزار شد اظهار کرد: خانم طاهایی ذخیره اسلام در مسیر انقلاب بود و در بنیان گذاری بسیاری از اصول و دستاوردهای این انقلاب نقش موثر و سازنده داشته است.

وی افزود: جریان رشد علمی و آموزشی خواهران ما در خانواده‌های متدین در برخی از چهره‌های خاص سرچشمه گرفته بود که یکی از این سرچشمه‌ها خانم طاهایی بود.

امام جمعه مشهد با تاکید به اینکه پیامبر حضرت فاطمه(س) را روح خود می‌دانست و یکی از خصوصیات صدیقه اطهر این است که ایشان زمینه بسیاری از جریاناتی هستند که تضمین کننده اسلام ناب پیامبر است گفت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید توسعه آموزش و علم و دانش در بین خواهران مومنه بسیار زیاد بود در صورتی که قبل انقلاب بخاطر آلودگی شدید مراکز آموزشی این خواهران از رشد علمی محروم می ماندند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فضای آموزشی کشور بسته بود و انقلاب باعث تغییر فضای فرهنگی آموزشی کشور شد ابراز کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش امکان پیشرفت و تعالی برای قشر بانوان و مومن جامعه باز شد.

علم الهدی ادامه داد: در آن موقع فضاهای فرهنگی آموزشی به‌قدری آلودگی داشت که حتی نماز خواندن حرکت ضد ارزشی به حساب می‌آمد و در مسئله حجاب بانوان هر حرکت و شعائر حجاب به عنوان یک جریان ضد ارزشی تلقی می شد.

وی تاکید کرد: توسعه و رشد علم و دانش و فرهنگی که انقلاب به وجود آورد جریان دفعی نبود، و افرادی مانند خانم طاهایی که به عنوان شخصیت روشن‌اندیش انقلابی در جامعه بسته آن روز به شمار می رفت، در مسیر توسعه علم و دانش در خواهران متدینه قرار گرفت و در واقع او مکتب نرجس را با انگیزه و تفکر انقلابی تاسیس کرد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: او به عنوان یک عالمه معلمه استاد تربیتی و پرورشی بود زندان و شکنجه را تحمل کرد و به عنوان یک خانم برجسته رزمنده فضایی را در عرصه تربیت بر روی آن نسلی باز کرد. ارزش او در جریان انقلاب به عنوان زمینه‌آفرین و در موقعیت امروز برای ما ثابت می‌شود.

وی خطاب به خانم های حاضر در جلسه تصریح کرد: شما در یک فضای دینی رشد کرده اید و در دین آموزی خاصی قرار گرفته اید.‌ غلبه و عرف فرهنگی در جوامع دانشگاه امروز، دین و ارزشمداری دینی است و هر کدام از شما باید چند برابر خانم طاهایی در دنیا تاثیر گذار باشد.

علم الهدی ادامه داد: احساس مسئولیت در سازندگی نسل آینده باید به مراتب قوی تر و نیرومندتر باشد. شما هر کدام باید چند برابر این شخصیت نقش‌آفرین دینی در جامعه داشته باشید.

وی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب دو مسئله است گفت: جامعه باید مقاوم و صبور باشد و در برخورد با کفار و دشمن سرسختی و مقاومت کند و اگر در این جهت مقاومت و صلابت نداشته باشیم، مقاومت اول هم بی نتیجه است.

کد خبر 4221888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha